حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
برگزاری کنگره‌های شهدا یک ضرورت است
رئیس دادگستری سرپل‌ذهاب:

برگزاری کنگره‌های شهدا یک ضرورت است

رئیس دادگستری سرپل‌ذهاب گفت: برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند برای کشور و آینده نظام حیاتی و ضروری است و نقاط مختلف کشور باید در برگزاری این مراسم کوشا باشند.

رسول کریمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهارداشت: شهدا سرمایه‌های بزرگ ما هستند که در زنده ماندن تاریخ پر حماسه کشور نقش بسیار مهمی دارند و ما باید این نقش‌آفرینی مهم شهدا را برای نسل جوان جامعه تبیین کنیم. 

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در راستای تبیین نقش‌آفرینی شهدا در تاریخ کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا است و همه باید کمک کنیم که کنگره به بهترین شکل ممکن برگزار شود. 

رئیس دستگاه قضائی شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد:  برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا گام مهمی در راستای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری است. 

کریمی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند برای کشور و آینده نظام حیاتی و ضروری است و نقاط مختلف کشور باید در برگزاری این مراسم کوشا باشند. 

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته کمتر به مسائل مربوط به دفاع مقدس در استان کرمانشاه پرداخته شده لذا برگزاری کنگره شهدای استانی در آن بسیار مهم است که هم مناطق عملیاتی آن و هم شهدای غریب استان معرفی شوند. 

کریمی در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اذعان داشت: فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، ما را در دوران دفاع مقدس بر دشمن غلبه کرد و امروز نیز می‌تواند تمام نقاط مختلف کشور را در برابر دشمن مصون کند لذا ما باید با برگزاری کنگره‌های بزرگداشت شهدا فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را در جامعه ترویج دهیم. 

وی افزود: کنگره شهدا باعث امیدآفرینی و ایجاد وحدت و همدلی در جامعه می‌شود و یک حرکت بزرگ فرهنگی برای شناساندن فرهنگ ایثار، شهادت و مبارزه با کفر و استکبار است. 

کریمی گفت: عزت و اقتداری که جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران امروز در سطح جهانی دارد و مستکبران جهان را در منطقه ذلیل و مستأصل کرده، نشات گرفته از سیره شهدا است. 

رئیس دادگستری سرپل‌ذهاب در پایان افزود: ایثار، مقاومت، شجاعت، بصیرت و ولایت‌مداری شهدا باید به گونه‌ای برای نسل جوان و نوجوان امروزی با هنر شعر، داستان و فیلم و… بیان شود که برای نسل امروزی قابل فهم و درک باشد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از