حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
ایران و تعریف ضلعی جدید در هندسه جهانی
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه مطرح کرد:

ایران و تعریف ضلعی جدید در هندسه جهانی

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: جمهوری اسلامی ضلعی جدید را در هندسه قدرت جهانی تعریف کرده است امروزه جمهوری اسلامی معادلات را تعریف، تبیین و آن را به دنیا تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدنبی احمدی صبح امروز دوشنبه در نشست تبیینی‌ - بصیرتی تحت عنوان «بررسی تحولات منطقه و جبهه مقاومت» که در سالن همایش کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: جهان در یک برهه تاریخی بسیار با اهمیت و حساس قرار گرفته است در آینده از شرایط کنونی جهان و شرایط کشور ایران به‌عنوان یکی از نقاط مبنایی تاریخ یاد خواهد شد، این شرایط به گونه‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: امروز جبهه مقاومت با تبیین، بصیرت جهانی و با محوریت جمهوری اسلامی در حال پشت سر گذاشتن برهه‌ای بسیار حساس و تاریخی است لذا اساتید و هیأت‌های علمی در دانشگاه‌ها باید حلقه واسط بین دانشگاه، دانشجویان و جامعه باشند.

وی گفت: اساتید دانشگاه می‌توانند نقشی محوری را در این عرصه بازی کنند، عمق صحبت‌های فرهیختگان می‌تواند تا دوردست‌ترین روستاها نیز برود، اساتید باید دوره‌های مقاومت از سال ۱۹۶۷ تاکنون را برای جامعه تبیین کنند مردم باید بدانند که چگونه رژیم صهیونیستی توانست در ۶ روز، دنیای عرب را تار و مار کند و چگونه توانست بر بلندی‌های جولان سوریه و بخش‌های وسیعی از کرانه باختری تسلط پیدا کند. 

احمدی ادامه داد: همچنین باید جنگ‌های مابین حماس و رژیم صهیونیستی و نیز حزب‌الله و این رژیم همچون جنگ ۳۳ روزه برای مردم تبیین شوند. 

این مسئول گفت: در سال ۱۹۸۲ زمانی که رژیم صهیونیستی بیروت را به تسخیر خود درآورد ارتش لبنان را تحقیر کرد، در دوره کنونی می‌بینیم که رژیم صهیونیستی پرحجم‌ترین، پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین تجهیزات نظامی را در اختیار دارد اما در یک باتلاق بزرگ افتاده کرده است. 

وی افزود: حزب‌الله که در سال ۱۹۸۴ با یک گروه هفت نفره تشکیل شد در سال ۲۰۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی را با تحقیر اخراج و در سال ۲۰۰۶ با جنگ ۳۳ روزه قدرت خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد، وضعیت اقتصادی کنونی رژیم صهیونیستی شبیه یک شخص فلج است، شمال سرزمین‌های اشغالی که مناطقی زراعی و صنعتی هستند خالی از سکنه شده‌اند قسمت‌های جنوبی نیز که منطقه‌ای بدون ِکشت است تبدیل به پناهگاهی برای شهرک‌نشینان شده است.

احمدی تصریح کرد: در اذهان تمام مردم یک سِری مطالب به عنوان اطلاعات باقی می‌ماند آنچه به عنوان افتخار برای محور مقاومت در ذهن افکار عمومی باقی خواهد ماند بسیار با اهمیت است، جمهوری اسلامی ضلعی جدید را در هندسه قدرت جهانی تعریف کرده است امروزه جمهوری اسلامی معادلات را تعریف، تبیین و آن را به دنیا تحمیل می‌کند.

وی گفت: در عملیات وعده صادق ۲ موشک‌های ایران از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی هم‌چون گنبد آهنین عبور کردند و به هدف خوردند، امروز به پاس خدمات شهیدانی هم‌چون حسن تهرانی‌مقدم وزرای امور خارجه و رئیس مجلس ایران به لبنان سفر می‌کنند و از مناطق جنگی دیدار می‌کنند اما دشمنان جرأت نمی‌کنند مرتکب خطای حمله در آن زمان شوند. 

احمدی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی خط مشئ‌ عزت و سربلندی برای جهان اسلام را در پیش گرفته است، ایران اسلامی تنها کشوری است که سر تعظیم و تکریم در برابر مستکبران خم نمی‌کند و محکم در کنار کسانی ایستاده که در کنار او ایستاده‌اند.

وی گفت: اساتید عزیز با تبحر، مهارت و تخصص ویژه‌ای که دارند باید به طرح سئوال و تبیین برای جوانان بپردازند، برای تبیین بهتر باید جلساتی این‌چنینی برگزار شود و از فرمایشات صاحب‌نظران در این عرصه استفاده شود تا با غنای بیشتری این تبیین صورت گیرد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از