حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
تبیین رشادت شهدا سلاحی علیه دشمنان است
رئیس اداره فرهنگی - هنری بنیاد شهید کرمانشاه:

تبیین رشادت شهدا سلاحی علیه دشمنان است

رئیس اداره فرهنگی - هنری بنیاد شهید کرمانشاه گفت: تبیین رشادت رزمندگان و شهدا بر تربیت نسلی با آرمان‌های اصیل انقلاب و اسلام خود سلاحی علیه دشمنان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ جعفر زارعی صبح امروز یک‌شنبه در آئین رونمایی از کتاب حوزه دفاع مقدس در شهرستان سنقر، اظهار داشت: شهدا گنجینه‌ای تمام‌نشدنی و قابل استفاده برای همه دوران و نسل‌ها هستند. 

وی افزود: در برنامه‌های شهدا و یادواره‌ها نسل‌ها تربیت می‌شوند، از این رو طراحی و اجرای این برنامه‌ها باید تداوم داشته باشد و برای آن برنامه‌ریزی منظمی انجام گیرد. 

زارعی به نقل از امام صادق (ع)، بیان داشت: امام معصوم می‌فرماید: کسی که برای دفاع از مال خود (در برابر مهاجمان) ایستادگی کند و کشته شود، شهید است. 

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت راه‌های مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مصداق‌های آن بیان ثواب فضیلت‌های شهادت و شهداست. 

زارعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ثبت و ضبط وقایع و جزئیات جنگ تأکید دارند، ادامه داد: از همه نگارندگان حوادث جنگ و کسانی که توان انجام وظیفه در این مهم را دارند می‌خواهم از ثبت و ضبط جزئیات این دوران غافل نشوند و این گنجینه تمام نشدنی را برای آیندگان به ودیعه بگذارند. 

رئیس اداره فرهنگی - هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: وقایع جنگ در قالب داستان، شعر، فیلم و فیلمنامه، کتاب جلوه‌ی جدیدی پیدا می‌کند و بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی با تأکید بر اینکه دشمنی جبهه دشمنان با ملت ایران دشمنیِ ذاتی و همیشگی است، عنوان کرد: تبیین رشادت رزمندگان و شهدا بر تربیت نسلی با آرمان‌های اصیل انقلاب و اسلام خود سلاحی علیه دشمنان است. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از