حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
تحصیل یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در جهاددانشگاهی کرمانشاه
رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خبر داد:

تحصیل یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در جهاددانشگاهی کرمانشاه

رئیس مؤسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: هم اکنون یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در این مؤسسه مشغول تحصیل هستند و برای سال تحصیلی جدید نیز یک هزار و ۱۰۰ دانشجو پذیرش می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فاطمه شاه‌رضایی عصر امروز یک‌شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات شهید نوروزنژاد ساختمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در ۱۸ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد در حال فعالیت هستند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزود: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی ویژه رشته‌های عمران و کامپیوتر در مجموعه مؤسسه فراهم هستند که این امکانات در کمتر مؤسسه‌‌ای کنار هم قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی شهریه آن است، گفت: این مؤسسه حالت انتفاعی ۱۰۰ درصدی که سایر مؤسسات از آن برخوردار هستند، دارا نیست زیرا ساختار و تشکیلاتی سازمان‌یافته دارد که سایر قسمت‌ها به ما کمک می‌کنند تا از دانشجویان شهریه کمتری بگیریم. 

شاه‌رضایی ادامه داد: مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی نسبت به دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزش عالی موجود در استان کمترین میزان شهریه را دریافت می‌کند و این به دلیل ساختار تشکیلاتی و نظام‌مندی است که در آن به مؤسسه برای ارتقای کیفیت آموزشی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های رقابتی مؤسسه آموزشی نسبت به سایر مؤسسات استانی موقعیت مکانی آن است این مؤسسه در مرکز شهر و در فضایی کاملاً مجزا طراحی شده است. 

شاه‌رضایی افزود: بخشی از ساختمان این مؤسسه برای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در نظر گرفته شده و یکی از طبقات مؤسسه نیز به سایت‌های تخصصی همچون رشته‌های زیرمجموعه کامپیوتر اختصاص یافته و مشغول فعالیت هستند.

شاه‌رضایی گفت: تمام مؤسسات آموزش عالی از جمله جهاد دانشگاهی باید مجوزهای خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنند بنابراین با توجه به اینکه مؤسسه جهاد دانشگاهی از این مجوز برخوردار است لذا تمامی مدارک آن معتبر بوده و کد تحصیلی ارائه شده بر روی مدارک دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و فراگیران از دانشگاه معین استان اخذ می‌شود و مورد قبول وزارت علوم است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن مدارک ارائه شده برای دانش‌آموختگانی که قصد کار، مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند قابل ترجمه است، این مدرک همچنین مورد تأیید سازمان‌ها و ادارات برای استخدام و شرکت در آزمون‌های استخدامی است.

شاه‌رضایی با بیان اینکه کیفیت آموزش در این دانشگاه بسیار بالاست، عنوان کرد: یکی از مزیت‌های مهم مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، بالا بودن کیفیت آموزش‌ها است، چرا که از اساتید طراز اول استان و کشور برای تدریس استفاده می‌کنیم. 

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که چندین درس برای گذراندن دارند تا مدرک دیپلم خود را دریافت کنند اما در این مؤسسه هم پذیرفته شده‌اند قطعاً ثبت‌نام خواهند شد اما باید تا زمان مشخص شده، نمرات دروس گذرانده شده را به دانشگاه ارائه دهند.

این مسئول یادآوری کرد: مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی ممانعتی برای ثبت‌نام پذیرفته‌شدگانی که تا ۳۱ بهمن دروس باقی‌مانده خود را برای اخذ دیپلم خواهند گذراند نخواهد داشت.

شاه‌رضایی گفت: تعداد دانشجویانی که امسال به این دانشگاه معرفی شده‌اند یک هزار و ۱۰۰ نفر است که در فرآیند ثبت‌نام قرار گرفته‌اند‌.

وی خاطرنشان کرد: دارا بودن کیفیت آموزشی و ارائه آموزش‌های با کیفیت، از ویژگی‌های مهم هر دانشگاهی به شمار می‌آید خوشبختانه ما از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌های برتر استان فعالیت می‌کنند استفاده می‌کنیم.

شاه‌رضایی افزود: نظام آموزشی ما در بالاترین سطح کیفیت خود قرار دارد که تائیدکننده این مطلب قبولی دانش‌آموختگان این مؤسسه در آزمون‌های صنفی است در سال گذشته دانش‌آموختگان این دانشگاه هم در آزمون نظام مهندسی و هم در آزمون وکالت جزو مؤسسات برتر بوده است. 

وی گفت: تعداد بسیاری از فارغ‌التحصیلان این مؤسسه نیز هر ساله در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته می‌شوند سال گذشته حدود ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شدند که بسیاری از آن‌ها در دانشگاه‌های تراز برتر کشور پذیرفته شده‌اند.

شاه‌رضایی به مزایای تحصیل در این مرکز آموزشی پرداخت و افزود: این مؤسسه برخلاف سایر مؤسسات آموزش عالی فعال در استان در یک ساختار و زیست‌بوم فناوری واقع شده است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یکی از اجزاء ساختار جهاد دانشگاهی استان است، خاطرنشان کرد: در پارک علم و فناوری حدود ۷۰ تا ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و حدود ۱۰۰ واحد فناور مستقر شده‌اند و فرصت مناسبی است که دانشجویان با فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناور آشنا شوند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از