پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-08 13:57 - شماره خبر : 8459 0

تشریح برنامه‌های هفته بسیج حقوق‌دانان در کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برنامه‌های هفته بسیج حقوق‌دانان استان را تشریح کرد.

 

مهرداد چراغی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه تفکر بسیج ریشه در فرهنگ غنی و اصیل اسلام دارد، اظهار داشت: بسیج حقوق‌دانان به عنوان زیرمجموعه سازمان بسیج مستضعفین کشور در سال ۱۳۸۸ تأسیس شد.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: روز چهاردهم مردادماه بر اساس ابلاغیه سازمان بسیج مستضعفین به عنوان روز بسیج حقوق‌دانان و روز حقوق بشر و کرامت انسانی نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بسیج حقوق‌دانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد، گفت: فعالیت‌های این سازمان در راستای امیدآفرینی، جهاد تبیین و کمک به اجرای سند تحول قضایی و ارائه خدمات قضایی است.

چراغی خاطرنشان کرد: دومین روز از این مناسبت امروز دوشنبه هشتم مردادماه جمعی از حقوق‌دانان با رئیس کل دادگستری استان، رئیس هیأت اندیشه‌ورز سازمان و جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه دیدار داشتند.

وی ادامه داد: سه‌شنبه نهم مرداد، جمعی از حقوق‌دانان، قضات و وکلای بسیجی با حضور در مساجد نسبت به اجرای برنامه خدمت‌رسانی جهادی در امور حقوقی می‌پردازند.

چراغی ادامه داد: روز چهارشنبه دهم مردادماه تحت عنوان جهاد علمی و حقوقی نام‌گذاری شده که در این روز بیانیه انجمن‌های ۹گانه تخصصی سازمان صادر شده و همچنینن نشست هم‌اندیشی و تعامل حقوقی با دادستان نظامی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: یازدهم مردادماه پنج‌شنبه، میثاق با امام راحل و شهدای گران‌قدر حقوقدان و حقوق‌یاران بسیجی که در گلزار شهدای کرمانشاه حضور خواهند یافت و با تعدادی از خانواده معظم شهدای حقوقدان دیدار می‌کنند.

وی گفت: روز جمعه تحت عنوان عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد است، برنامه سخنرانی مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان و شهرستان‌های تابعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه با موضوع عدالت‌خواهی و تبیین عملکردی سازمان بسیج حقوق‌دانان اجرا می‌شود.

چراغی یادآوری کرد: جمعه همین هفته دوازدهم مردادماه میز خدمت حقوق‌یاران جهادگر در محل مصلای نماز جمعه کرمانشاه برپا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه ادامه داد: سیزدهم مردادماه به‌عنوان روز مطالبه‌گری و پیگیری مطالبات حقوقی انقلاب اسلامی در صیانت از حقوق عامه از طریق صدور بیانیه و جریان‌سازی تعیین شده است.

وی گفت: چهاردهم مردادماه، روز حقوق بشر و کرامت انسانی و روز بسیج حقوق‌دانان برگزاری همایش مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت این روز همچنین تجلیل از حقوق‌دانان با حضور معاون اول قوه قضائیه از طریق ارتباط تصویری و با حضور فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

وی یادآوری کرد: امروز در جامعه فقر حقوقی وجود دارد و راه مبارزه با فقر حقوقی مردم و به عبارتی افزایش فرهنگ حقوقی در جامعه، بحث ارتقای اطلاعات حقوقی مردم است که در این راستا بسیج حقوق‌دانان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

چراغی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف برای رفع مشکلات حقوقی و همچنین از وقوع جرم خبر داد و تصریح کرد: از ظرفیت افراد حقوق‌دان سازمان‌ها در کنار ظرفیت حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استفاده می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که بسیج حقوق‌دانان در سه مؤلفه: آگاه‌سازی مردم و جامعه، دعوت به صلح و سازش و کمک به دستگاه قضا در اطاله دادرسی‌ها موفق عمل کند.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V0rRM
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار