حالت تاریک
رئیس سابق هیأت قایقرانی کرمانشاه مطرح کرد:

تلاش قایقرانی کرمانشاه در مسیر قهرمانی

تلاش قایقرانی کرمانشاه در مسیر قهرمانی

رئیس سابق هیأت قایقرانی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر هیأت قایقرانی استان کرمانشاه در حال تلاش است که بتواند ورزشکاران خود را حفظ و نگهداری کند تا استان کرمانشاه هم‌چنان در مسیر قهرمانی بماند.

محمدصدیق حشمتیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: رشته قایقرانی در استان کرمانشاه با چالش نبود پشتوانه‌های لازم دست و پنجه نرم می‌کند؛ به نظر می‌رسد جذابیت‌های دیگر رشته‌های ورزشی و فقدان امکانات مناسب، از جمله دلایل کاهش علاقه جوانان به این رشته است؛ برای احیای قایقرانی کرمانشاه، باید با برنامه‌ریزی دقیق و سرمایه‌گذاری مناسب، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و جوانان را به سمت این رشته ورزشی جذب کنیم. 

رئیس سابق هیأت قایقرانی استان کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر هیأت قایقرانی استان کرمانشاه در حال تلاش است که بتواند ورزشکاران خود را حفظ و نگهداری کند تا استان کرمانشاه هم‌چنان در مسیر قهرمانی بماند. 

این کارشناس ورزش قایقرانی اذعان کرد:   اکنون بزرگ‌ترین مشکل هیأت قایقرانی استان کرمانشاه‌عدم وجود مکان تمرینی برای ورزشکاران است و این در حالی است که در سال‌های گذشته دریاچه شهربازی کرمانشاه محلی استاندارد برای تمرینات قایقرانی بود اما متأسفانه با تعطیلی شهربازی، ۶ سال از محرومیت هیأت قایقرانی می‌گذرد. 

حشمتیان خاطرنشان کرد: پس از تعطیلی  شهربازی کرمانشاه، با وجود پیگیری‌های متعدد که انجام شد، هیچ‌گاه متوجه نشدیم که مسئولان مربوطه به چه دلیل آب دریاچه شهربازی را تخلیه کردند و هیچ وقت در این زمینه پاسخگو نبودند. 

رئیس سابق هیأت قایقرانی استان کرمانشاه با ابراز تأسف از تعطیلی شهربازی کرمانشاه و خشک شدن دریاچه آن، گفت: این رویداد نه‌تنها تمرینات تمام ورزش‌های آبی شهر را با اختلال مواجه کرد و به اکوسیستم طبیعی آسیب جدی وارد نمود، بلکه بزرگترین ضربه را به قایقرانان استان وارد کرد. 

حشمتیان تصریح کرد: در مسابقات آسیایی که امسال برگزار شد خانم هیوا افضلی ملی‌پوش کرمانشاهی توانست دو مدال طلا و نقره، این دور از مسابقات را برای کشورمان به ارمغان بیاورد و خانم‌ها نادیا تالانک و نازنین رحمانی از جمله مربیان کرمانشاهی هستند که در بخش بانوان هدایت تیم ملی جوانان در رشته‌های کانو و روئینگ را بر عهده دارند. 

رئیس هیأت قایقرانی استان کرمانشاه تأکید کرد: به دلیل نبود حامی مالی، تاکنون هیچ تیمی در لیگ برتر نداشتیم و در حال حاضر هیأت قایقرانی استان کرمانشاه نیازمند توجه ویژه مسئولان ارشد استان برای گرفتن جانی دوباره است. 

حشمتیان در پایان گفت: ورزشکاران کرمانشاهی با توجه به استقامت قلبی و عروقی این پتانسیل بدنی را دارند که در لیگ برتر شرکت کرده و عضو تیم ملی باشند اما متأسفانه به دلیل نبود امکانات تمرینی و حمایت‌های مالی در حال پارو زدن برای سایر استان‌ها هستند، لذا برای جلوگیری از این مهاجرت ورزشی، ضروری است تا مسئولین نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم و حمایت مالی از ورزشکاران اقدام عاجل کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از