حالت تاریک
یک استاد دانشگاه:

حضور در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف است

حضور در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف است

یک استاد دانشگاه با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس برای مسلمانان تکلیف است.

 

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های انقلاب امام خمینی(ره) مبارزه با رژیم صهیونیستی بود یعنی حضرت امام راحل از یک سو با رژیم ستمشاهی که آن را یک پایگاه دشمن آمریکایی می‌دانست می‌جنگید و از سوی دیگر تلاش‌های خود را معطوف به نابودی این رژیم کرده بود. 

این تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام راحل محور اصلی مبارزه خود را علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داده بودند و در همان سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند.

وی گفت: امام خمینی(ره) متوجه این موضوع بودند که تا زمانی این رژیم غاصب و کودک‌کش به حیات خود ادامه می‌دهد منطقه خاورمیانه و غرب آسیا روی آرامش را به خود نخواهد دید و این موضوع در طول حیات منحوس رژیم جعلی صهیونیستی به اثبات رسیده است.

شفیعی بیان کرد: برای اینکه مردم این منطقه در صلح و امنیت به سر ببرند چاره‌ای به غیر از نابودی این رژیم وجود ندارد زیرا رژیم صهیونیستی همانند یک غده سرطانی در دل جهان اسلام است. 

وی گفت: هدف نظام سلطه به‌ویژه آمریکا و انگلیس از تشکیل یک کشور جعلی در این منطقه، ایجاد پایگاهی برای منافع خود و نیز لطمه زدن به جهان اسلام بوده است. 

شفیعی تصریح کرد: از نظر نظام‌های غربی و غرب‌گرایان، بزرگترین دشمن ایدئولوژی تفکر و لیبرالیسم غربی، تفکر و ایدئولوژی اسلامی است.

وی افزود: هرچند آزادی فلسطین در عبارت روز قدس گنجانده شده است اما ریزبینی امام خمینی(ره) در استفاده از واژه قدس به عنوان قبله اول مسلمانان به جای واژه روز فلسطین در این عبارت، نشان‌دهنده این موضوع است که وظیفه دینی و شرعی تمام مسلمانان جهان مبارزه با رژیم اشغالگر برای آزادی قدس شریف از چنگال این رژیم خون‌خوار است. 

شفیعی با بیان اینکه چرا امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند، تصریح کرد: ایشان مبارزه با اشغالگران و تلاش برای آزادی اولین قبله مسلمانان را همچون روزه یک امر عبادی می‌دانند در واقع مبارزه با دشمن ظالم و مستکبر عبادتی در ادامه روزه‌داری و کسب تقوا است.

این استاد دانشگاه افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی روز قدس عبادت خود را در ماه مبارک رمضان تکمیل می‌کنند لذا حضور در راهپیمایی روز قدس برای مسلمانان تکلیفی سیاسی، انسانی و شرعی است برای غیر مسلمانان نیز بُعد انسانی حضور در این راهپیمایی پررنگ‌تر است. 

وی اذعان داشت: روز قدس نه تنها به مسلمانان بلکه به تمام انسان‌های آزاده جهان تعلق دارد و در این میان راهپیمایی روز قدس امسال از جهات بیشتری دارای اهمیت است لذا آنچه که ما در چهار دهه قبل شاهد آن بوده‌ایم بیشتر حضور گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز قدس بوده است.

شفیعی بیان کرد: در ۶ ماه اخیر جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۳۲ هزار نفر، آواره کردن مردم و ویران کردن خانه‌ها و زیرساخت‌های غزه، منجر به بیداری و خیزش جهانی شده لذا هر آن کس که نشانی از انسانیت دارد با مشاهده این جنایات، این احساس را در خود می‌بیند که باید اعتراض خود را به هر شکل ممکن نسبت به رژیم جنایتکار صهیونیستی و استکبار جهانی نشان دهد. 

وی خاطرنشان کرد: در طول چند ماهه اخیر مردم تظاهرات گسترده و خودجوشی را علیه این جنایات در جای جای جهان به راه انداخته‌اند و مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند که راهپیمایی روز قدس امسال باید گسترده‌تر از سال‌های پیش و با حضور ملیت‌ها، جریان‌ها و ادیان مختلف در جهان برگزار شود.

شفیعی گفت: متاسفانه در ۱۳ فروردین امسال شاهد نقض گسترده قوانین بین‌المللی از جانب رژیم صهیونیستی بودیم این رژیم سفاک در این روز با نادیده گرفتن تمامی قوانین حاکم بر جهان به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه حمله کرد و چند تن از فرماندهان ارشد سپاه قدس را به شهادت رساند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: از آنجا که سفارتخانه‌ و کنسولگری‌های یک کشور در کشور دیگر به مثابه خاک آن کشور تلقی می‌شوند، رژیم صهیونیستی با این اقدام وحشیانه در واقع به خاک ایران اسلامی تعرض کرده است و از آنجا که این رژیم به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست چاره‌ای به غیر از ایستادگی در مقابل آن وجود ندارد. 

شفیعی اذعان داشت: رسالت دفاع از مردم مظلوم فلسطین در غزه و نیز رسالت نابودی رژیم سفاک صهیونیستی بر عهده تمامی مردم آزاده جهان و به‌ویژه مسلمانان است و تا زمانی که رژیم جنایتکار صهیونیستی و تفکر خون‌خوار آنها وجود دارد نه تنها منطقه بلکه جهان روی آرامش را به خود نخواهد دید.

وی گفت: مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه ایران اسلامی نیز هم‌زمان با ملت‌های آزاده جهان، با صلابت و با شکوه در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند تا به امید خدا زمینه‌های نابودی این رژیم هرچه سریع‌تر فراهم شود.

شفیعی ادامه داد: رژیم جنایتکار صهیونیست با در خطر دیدن حیات منحوس خود به یکباره دست به چنین حملات وحشیانه و کوری می‌زند این اقدامات خارج از عرف، عقل و انسانیت نشان‌دهنده این است که این رژیم خود را در بن‌بست می‌بیند و نفس‌های حیات ننگین او به شماره افتاده است.

وی یادآوری کرد: این رژیم با عملیات غرورآفرین و دلاورانه طوفان الاقصی در ۱۵ مهر یا همان هفتم اکتبر به شدت آسیب دید و امیدواریم با این راهپیمایی‌ها و به‌ویژه راهپیمایی روز قدس زمینه نابودی این رژیم هرچه زودتر فراهم خواهد شد.

شفیعی افزود: مردم با حضور گسترده و با شکوه خود راه شهدای مقاومت را ادامه دهند و امیدواریم همگان در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اضمحلال و نابودی این رژیم کودک‌کش باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از