حالت تاریک
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

حقوق بشر شعار پوشالی کشورهای غربی است

حقوق بشر شعار پوشالی کشورهای غربی است

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه غرب در حرف و عمل هیچ‌گاه صادق نبوده و از رژیمی ظالم، کودک‌کش و غاصب حمایت می‌کند، گفت: حقوق بشر شعار پوشالی کشورهای غربی است.

 

 محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه آنچه‌که در دانشگاه‌های کشورهای غرب اتفاق افتاد آگاهی وجدان‌های بیدار و ذهن‌های هوشیار و برخورداری از سرچشمه زلال فطرت انسانی بود، اظهار داشت: در این حوادث شاهد بودیم که بیانات پرمغز مقام معظم رهبری به صورت عینی به بار نشست.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در روزهای اخیر شاهد به‌ وجود آمدن یک شکاف طبقاتی عمیق بین‌ نسل دانشگاهی و هیأت حاکمه کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی بودیم. 

وی گفت: در این جریانات مشخص شد مسئولان کشورهای غربی که شعار پوشالی آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهند حتی با اساتید برجسته و دانشجویان خود نیز برخورد فیزیکی کرده و در مواردی حتی از دانشگاه هم اخراج می‌کنند.

 احمدی افزود: جرم چهره‌های علمی و جامعه دانشگاهی کشورهای به اصطلاح دموکراتیک، حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی و حامی او آمریکای جنایتکار و کشورهای غربی است.

وی تصریح کرد: تک‌تیراندازهای آمریکایی برای سرکوب این اعتراضات به‌حق بر پشت بام‌های دانشگاه‌هایی هم‌چون «اوهایو» مستقر می‌شدند و دانشجویان را مورد اصابت قرار می‌دادند پلیس آمریکا نیز بدون توجه به مقام علمی اساتید، حتی با اساتید خانم نیز برخورد بسیار وحشیانه‌ای داشتند.

رئیس دانشگاه رازی ادامه داد: آنچه‌که سال‌ها پیش در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب در جریان بود امروزه در دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه غرب در حرف و عمل هیچ‌گاه صادق نبوده و همگان شاهدند که چگونه از رژیمی ظالم، کودک‌کش و غاصب حمایت می‌کند، تصریح کرد: دانشگاهیان سراسر استان کرمانشاه نیز با تجمع در دانشگاه رازی حمایت خود را از جامعه دانشگاهی در کشورهای غربی نشان دادند و جنایات دولت‌های آنها را محکوم کردند.

احمدی خاطرنشان کرد: مطلبی که در این قضایا قابل توجه است این‌که رسانه‌های معاند کشورهای غربی از اتفاقات سال یک‌هزار و ۴۰۱ در ایران به نفع مقاصد پلید خود بهره‌برداری و همه کشور را ملتهب و دچار آشوب کرده و ۵۰ هزار نیروی آموزش‌دیده مسلح را وارد کشور کردند.

وی تصریح کرد: اما در حوادث اخیر در کشورهای غربی و برخورد با اساتید و دانشجویان رسانه‌های جمعی به گونه‌ای مناسب به این اخبار نپرداختند بنابراین ملت ایران و رسانه‌های عادل در این برهه زمان باید از حوادث پیشین درس گرفته و با حمایت از دانشجویان و اساتید در کشورهای غربی پاسخ مناسبی به سیاست‌های دوگانه مسئولان مزدور غربی بدهند.

احمدی اذعان داشت: دانشجویان دانشگاه‌های معتبر در کشورهای غربی تنها به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه معترض بودند و به تخریب اموال عمومی نپرداختند اما برخورد پلیس و نیروهای امنیتی با آنها بسیار افراطی و وحشیانه بود.

وی با بیان اینکه برخی رؤسای دانشگاه‌ها نیز با نیروهای امنیتی و پلیس در برخورد با اساتید و دانشجویان معترض همکاری کردند، گفت: از اساتید و رؤسای دانشگاه‌های ایران خواسته شد تا با ارسال ایمیل به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی و غربی اعتراض خود را نسبت به این اقدامات نشان دهند و از آنها بخواهند تا از اقدامات خشونت‌بار، غیرمنطقی و ظالمانه دست بردارند.

احمدی خاطرنشان کرد: تاریخ در آینده با رؤسای دانشگاه‌هایی که با اساتید خود برخورد و آنها را اخراج می‌کنند قضاوت خواهد کرد لذا رؤسای دانشگاه‌ها نباید فصل جدیدی را در تاریخ ننگین و پرفریب کتاب تاریخ آمریکا به‌نام خود رقم بزنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از