حالت تاریک
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه:

حقوق بشر مسئله‌ای مهم در جامعه جهانی است

حقوق بشر مسئله‌ای مهم در جامعه جهانی است

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با اشاره به رفتار دوگانه کشورهای غربی در مقابل آزادی بیان گفت: حقوق بشر مسئله‌ای مهم در جامعه جهانی است.

فرید آزادبخت در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی رسانی «مرصاد»؛ در رابطه با وظایف سازمان‌های متعدد بین‌المللی در مواجهه با تهدیدات حقوق بشر و آزادی بیان، اظهار داشت: سازمان ملل متحد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری، مواضع قوی در حمایت از آزادی بیان و رسانه در غرب پیش‌گرفته است و تاکید بر اهمیت احترام به حقوق انسانی و آزادی بیان دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه عنوان کرد: علاوه بر سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین‌الملل نیز به عنوان یک سازمان بین‌المللی حقوق بشری، در مواضع خود به تأکید بر اهمیت حفظ و ترویج آزادی بیان و رسانه در غرب پرداخته است و از دولت‌ها خواسته است که این حقوق را رعایت کنند.

آزادبخت اذعان کرد: سازمان حقوق بشری دیده‌بان حقوق بشر از دیگر سازمان‌های مدعی است و این سازمان نیز در مواضع خود به حفظ و ترویج آزادی بیان و آزادی عمل رسانه‌ها در غرب تأکید دارد و از دولت‌ها خواسته است که قوانین و مقررات خود را بر اساس استانداردهای حقوق بشری تنظیم کنند اما در واقعیت برخلاف آن صورت می‌گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به شورای حقوق بشر خاطرنشان کرد: در کنار دیگر سازمان‌های مدافع حقوق بشری، این شورا نیز در مواضع خود به تأکید بر اهمیت آزادی بیان و رسانه در غرب پرداخته و از دولت‌ها خواسته است که این حقوق را به‌طور کامل رعایت کنند.

وی در ادامه به نقش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد و افزود: کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در مواضع خود به تأکید بر اهمیت آزادی بیان و رسانه در غرب پرداخته و از دولت‌ها خواسته است که این حقوق را به‌طور کامل رعایت کنند؛ لذا با بررسی شرح وظایف این سازمان‌های مختلف به اهمیت حقوق بشر پی خواهیم برد.

آزادبخت تأکید کرد: با توجه به اینکه موضوع حقوق بشر یک مسئله بسیار مهم در جامعه جهانی است اما در وقایع اخیر که در فلسطین و به تبع دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفت، واکنشی از این مدعیان حقوق بشری دیده نشد و این نشان از دروغین بودن رسالت و شعار این سازمان‌ها دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از