حالت تاریک
مدیرآموزش و پرورش دالاهو:

انتخابات يك نظرسنجي ملي است

انتخابات يك نظرسنجي ملي است

مدیرآموزش و پرورش دالاهو گفت: انتخابات یک نظرسنجی فراگیر و ملی از تمام شهروندان است و میزان مشارکت بالای مردم می‌تواند میزان مشروعیت و کارآمدی نظام سیاسی را نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ غلامرضا پرنا صبح امروز دوشنبه در نشست روشنگری و جهادتبیین فرهنگیان جهت حضور حداکثری در انتخابات که در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان دالاهو برگزار شد، اظهار داشت: رای اولی‌ها متولدین قبل از ۱۱ اسفند سال ۸۴ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

مدیرآموزش و پرورش دالاهو گفت: انتخابات یک نظرسنجی فراگیر و ملی از تمام شهروندان است و میزان مشارکت مردم می‌تواند میزان مشروعیت و کارآمدی نظام سیاسی را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استانی می‌تواند از یک سوی با مزایایی مانند پرداختن بهتر نمایندگان به وظایف ملی، تقویت نقش شوراهای محلی، گسترش فرهنگ و اندیشه حزبی و کاهش درگیری‌های قومی و قبیله‌ای و از دیگر سو با معایبی مانند کاهش مشارکت مردم در انتخابات، افزایش شکاف و تنش‌های اجتماعی، بی‌پاسخ ماندن خواسته‌های مردم و افزایش هزینه‌های انتخابات همراه باشد.

پرنا  با اشاره به اینکه بسیاری از شعب اخذ رای همیشه از بین مدارس انتخاب می‌شوند، افزود: تلاش داریم تا شعبی را در مدارس جانمایی کنیم که دارای تجهیزات، امکانات و کادر بهتری باشند و انتظار داریم که آموزش و پرورش استان در راستای معرفی اعضای شعب به ما کمک کند.

وی تصریح کرد: برای ما مهم است که اعضای شعب گرایش سیاسی خاصی به یک فرد و نامزد خاصی نداشته باشند و همچنین از نظر سلامت نفس، پاکی و پاکیزگی روحی و روانی مورد تایید قرار داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از