سه‌شنبه 27 شهر 1403
1403-06-18 07:07 - شماره خبر : 9654 0

خلق شگفتی یاسین در پاریس

یاسین خسروی ورزشکار اعجوبه کرمانشاهی، این بار نیز در یک عرصه ورزشی معتبر در جهان با چهار بار شکستن متوالی رکورد بازی‌های پاراالمپیک پاریس، موفق به خلق یک شگفتی بزرگ شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۷ مردان در مرحله فینال عصر روز گذشته در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد و یاسین خسروی، نماینده ایران در این مسابقه با ۱۱ حریف خود به رقابت پرداخت. 

این ورزشکار پرتاب وزنه کشورمان که اولین حضورش را در مسابقات پاراالمپیک تجربه می‌کرد توانست با چهار بار رکورشکنی، مدال طلای پارالمپیک پاریس را برای کشورمان به ارمغان آورد. 

خسروی در پرتاب نخست حدنصاب ۱۵/۲۶ را ثبت کرد و در همان پرتاب نخست رکورد پارالمپیک را شکست، در پرتاب دوم وزنه را ۱۵.۸۷ پرتاب کرد و برای بار دوم رکورد پارالمپیک را ارتقا داد و در پرتاب سوم رکورد ۱۵/۹۴ را ثبت کرد و رکورد پارالمپیک را برای سومین بار بالا برد. 

خلق شگفتی یاسین در پاریس

یاسین به این رکوردشکنی‌ها قناعت نکرد و در پرتاب چهارم توانست به حدنصاب ۱۵/۹۶ رسیده و رکورد پارالمپیک را برای بار چهارم در یک مسابقه بشکند. 

وی در پرتاب پنجم وزنه را ۱۵/۵۷ پرتاب کرد و در پرتاب ششم و آخر حدنصاب ۱۵/۹۴ را ثبت نمود تا با همان رکورد ۱۵.۹۶ در صدر جدول گروه خود بایستد و مدال طلا را مقتدرانه و پیشاپیش از آن خود کند. 

پائولینو دوس سانتوس از برزیل با رکورد ۱۵/۰۶ دوم شد و نقره گرفت؛ هوتوژ سما از هند نیز با پرتابی به طول ۱۴.۶۵ در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز را کسب کرد. 

خلق شگفتی یاسین در پاریس

یاسین خسروی ورزشکار اهل شهر بانه‌وره شهرستان پاوه در استان کرمانشاه یکی از پرافتخارترین ورزشکاران استان به شمار می‌رود، وی سال گذشته نیز در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در ژاپن توانست به نشان طلا دست پیدا کند. 

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4zpYw
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار