حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
دفاع مقدس الگویی برای سازندگی است
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی:

دفاع مقدس الگویی برای سازندگی است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین راه حفظ دستاوردهای دفاع مقدس تدوین تاریخ و ترویج فرهنگ آن و تلاش برای سازندگی است‌.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فتح‌الله حسینی صبح امروز جمعه در یادواره شهدای روستای گاوچالی دهستان بشیوه و پاتاق شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس خودباوری، اعتماد به نفس و تقویت ایمان ملت بزرگ ایران اسلامی بود اینکه می‌توانند با ایمان و توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع) و اعتماد به خود در برابر تمام دنیای استکبار ایستاده و از انقلاب و اسلام و ناموس و خاک کشور دفاع کنند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: دفاع مقدس تکرار عاشورا و تجلی شهادت و حضور داوطلبانه مردم در جبهه‌های حق علیه باطل بود.

 

حسینی تصریح کرد: اثبات کارآمدی دین اسلام، تضمین استقلال کشور، رشد روابط دیپلماسی و سیاسی کشور با دنیا، نقش‌آفرینی ایران در تأمین امنیت منطقه، بیداری اسلامی و اثبات مظلومیت جمهوری اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع در عرصه بین‌المللی بود.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه حفظ دستاوردهای دفاع مقدس تدوین تاریخ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و پیوند ارزش‌های آن با واقعه عاشورا است‌.

 

وی با تأکید بر نقش شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، اذعان داشت: علاوه بر رزمندگان، همه مردم شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در دفاع مقدس نقش داشتند؛ تلاش این مردم بی‌نظیر بود و امروز نیز همین مردم درحال دفاع از مرزهای غربی کشور هستند و ما باید قدر این تلاش و زحمات و سختی‌هایی که مردم متحمل شدند بدانیم و صادقانه به آن‌ها خدمت کنیم.

 

حسینی در ادامه با اشاره به خدمات نظام به مردم گفت: ما امروز خادم و نوکر این مردم هستیم و در لباس نمایندگی مجلس توفیق خدمت‌ به مردم این دیار را پیدا کردیم و باید خدمات نظام جمهوری اسلامی را به اطلاع مردم برسانیم.

 

وی افزود: طرح توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی سومار، سامان و دلاوران با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار در دولت به تصویب رسیده است و ما در حال پیگیری هستیم که قرارداد ۲۰ ساله با ارزش ۵۴۵ میلیون دلار با انتخاب پیمانکاران داخلی هرچه سریعتر انجام گرفته و با حضور وزیر نفت یا معاون وزیر، عملیات اجرایی آن آغاز شود که نقش بسیار مهمی در اشتغال و رفع بیکاری منطقه دارد.

 

نماینده حوزه انتخابیه قصرشیرین تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم منطقه که نیمه‌کاره رها شده طرح راه‌آهن اسلام‌آبادغرب به خسروی است که در دولت سیزدهم مصوباتی داشت ولی کار شروع نشده بود و در دیدار با وزیر راه و شهرسازی دستور آغاز این پروژه صادر شد.

 

وی با اشاره به مشکل تسهیلات بازسازی زلزله در سرپل‌ذهاب، گفت: مشکلات مردم در یک بررسی میدانی احصا شد و جرائم بانکی مردم مورد بررسی دقیق گرفت که مبلغی در حدود ۱۸۴ هزار میلیارد تومان است که البته درصدد هستیم هرچه سریع‌تر جرائم بانکی مردم بخشیده شود.

 

حسینی با اشاره به نارضایتی مردم مناطق مختلف شهرستان از اجرای طرح سامانه گرمسیری خبر داد و اذعان داشت: در این راستا سه معاون وزیر در شهرستان حضور یافته و بازدید میدانی انجام گرفت و طی چند روز گذشته نیز در جلسه‌ای که با وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی داشتیم مصوب شد که هرچه سریعتر مناطق قلعه‌شاهین و بشیوه و پاتاق در کشت جدید بتوانند از سامانه بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: اراضی جامانده از طرح بیش از ۵۰ هزار هکتار است و آب از این اراضی عبور کرده و به استان‌های دیگر منتقل شود که در این راستا وزرای جهاد کشاورزی و نیرو را متقاعد کردیم تا کشاورزان منطقه بتوانند از آب سامانه استفاده کنند.

 

این نماینده مجلس درخصوص مشکلات محورهای مواصلاتی منطقه، اظهار داشت: در حوزه راه، دو دستگاه کامیون در اختیار شهر سرمست و سرپل‌ذهاب قرار گرفت و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سه شهرستان برای روکش آسفالت راه‌های روستایی تخصیص یافته که در سرپل‌ذهاب کار شروع شده است.

 

وی افزود بعد از زلزله زیرساخت آسفالت بسیاری از کوچه‌ها و محلات شهر سرپل‌ذهاب از بین رفت و بازسازی آن نیز انجام نگرفته و در ایام بازسازی هم اعتباری برای آن اختصاص نیافته است و هم‌اکنون ۴۰۰ کوچه خاکی وجود دارد که با حضور معاون وزیر راه اعتبار مناسبی برای آسفالت کوچه‌ها مصوب شد و کار در شهر شروع شده است.

 

حسینی ادامه داد: برخی از محورهای مواصلاتی نیازمند تعریض و چهار بانده شدن هستند که یکی از این محورها گردنه پاتاق است که در دولت شهید رئیسی، وزارت دفاع و وزارت راه پای کار آمدند و طرح تعریض گردنه مصوب و ابلاغ شد و با انتخاب پیمانکار هم‌اکنون در سرخه دیزه درحال کار هستند و طی دو ماه آینده نیز دو تونل در گردنه پاتاق احداث خواهد شد که متعهد شدند در مدت دو سال انجام شود.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد:  محورهای سرپل‌ذهاب به قصرشیرین، به طول ۲۱ کیلومتر، قره‌بلاغ به تیله‌کوه به طول ۴۵ کیلومتر و اسلام‌آبادغرب به قلاجه به طول ۲۸ کیلومتر از دیگر محورهای مهم منطقه هستند که باید چهار بانده شوند و عملیات اجرایی تعریض آن‌ها انجام خواهد گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هم‌اکنون مشکلاتی دارد که لازمه پیگیری آن مشخص شدن استاندار کرمانشاه است.

 

نماینده مردم سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات مهم مردم را تعطیلی بازارچه مرزی تیله‌کوه دانست و گفت: رئیس‌جمهور برای تجارت چمدانی و کوله‌بری در مرز تیله‌کوه دستورات لازم را ابلاغ کردند که باید استاندار و فرماندار اقدامات لازم را برای بازگشایی آن انجام دهند، ما هم پشتیبانی لازم را انجام خواهیم داد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از