حالت تاریک
یادداشت؛

دموکراسی بی‌نظیر در مقابل تمامی مدعیان

دموکراسی بی‌نظیر در مقابل تمامی مدعیان

حماسه ۹۸ درصدی مردم به جمهوری اسلامی ایران دموکراسی بی‌نظیری در مقابل تمامی مدعیان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ دوازدهم فروردین در جمهوری اسلامی ایران از دو جهت مشروعیت نظام، حضور مردم و آنچه که مردم آن را برگزیدند یعنی نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت و دارای جایگاه ویژه‌ای می‌باشد.

قبل از روی کار آمدن انقلاب اسلامی، سلسله هفت هزار ساله شاهنشاهی در ایران نه با روش دینی، نه با مشروعیت و نه با رأی و نظر مردم روی کار نیامدند.

بلکه غالبا با کودتا و دخالت اجانب بر کشور سیطره پیدا کردند و ملت در تعیین و انتخاب هیچ یک از مسئولین خود کوچکترین نقش و دخالتی نداشتند.

در دوازده فروردین با توجه به اینکه انقلاب توسط خود ملت رخ داده بود اما حضرت امام خمینی(ره) نوع نظام سیاسی در کشور را به رأی و نظر مردم گذاشت و اینکه مردم باید نوع حکومت خود را انتخاب کنند که آیا نظام سلطنتی را می‌خواهند یا نظام اسلامی.

در بین تمام کشور‌های مدعی آزادی و مهد دموکراسی، ایران اسلامی اولین حکومتی می‌باشد که بعد از پیروزی انقلاب، نوع حکومت خود را به رأی و انتخاب مردم گذاشت و ملت نیز با خلق حماسه بی‌نظیر و حضور قاطع ۹۸ درصد خود «جمهوری اسلامی» را برگزیدند.

این رفراندوم از درایت و آینده‌نگری امام راحل بود و این رفراندوم به‌عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و برگ زرینی در دست ملت ایران در مقابل تمامی مدعیان دموکراسی است.

دوازدهم فروردین از این جهت در تاریخ ایران بی‌نظیر شد که بعد از جنگ جهانی دوم تمام کشور‌ها به دو بلوک شرق و غرب وابسته بودن و هیچ استقلالی از خود نداشتند.

بعد از جنگ جهانی دوم نظامی روی کار آمد که نه به احزاب کمونیستی شوروی وابسته بود و نه به نظام لیبرالیستی آمریکا و خود به‌عنوان قطب سوم و نافی دو قطب دیگر پا به میدان گذاشت و این در تاریخ سیاسی جهان بی‌نظیر بود و همین موجب بروز دشمنی آن‌ها با ملت ایران اسلامی شد.

ملت ایران با توجه به مشکلات و ناکارآمدی عده‌ای از مسئولین اما همچنان پای انقلابی که خود آن‌ها آن را بوجود آوردند و خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده است حفاظت و حراست می‌کنند.

علی‌رغم تمامی مشکلاتی که وجود دارد اما در مناسبت‌های همچون ۲۲ بهمن، انتخابات و... حماسه می‌آفرینند و در مقابل تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان‌ایستادگی می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میلاد فرهنگیان، فعال رسانه

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از