حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
جوانی جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی است
استاندار کرمانشاه:

جوانی جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی است

استاندار کرمانشاه گفت: موضوع جوانی جمعیت به فرهنگ‌سازی نیاز دارد، بسیاری افراد هر چند مشکل اقتصادی ندارند اما به دلایل فرهنگی انگیزه مناسب برای ازدواج و تشکیل خانواده ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی عصر امروز شنبه در مراسم اختتامیه کنگره بانوان تأثیرگذار استان و نشست جوانی جمعیت که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین و لبنان، اظهار داشت: امیدوار هستیم این امتحانات الهی که این روزها جهان اسلام از سر می‌گذراند، مقدمه یک پیروزی بزرگ برای جهان اسلام و مستضعفان عالم باشد.

استاندار کرمانشاه با ابراز نگرانی از وضعیت رشد جمعیت در کشور، اظهار داشت: ما با چالش جدی کاهش جمعیت مواجه هستیم و باید با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه، برای جوانی جمعیت تلاش کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: اگرچه در این مسیر گام‌های مثبتی برداشته شده است، اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب، همچنان نیازمند تلاش‌های بیشتری هستیم.

صحرایی با بیان اینکه در ۶ سال متوالی شاهد آمار بالای بیکاری در استان بودیم، گفت: به لطف الهی و با تلاش بخش خصوصی در بهار امسال آمار بیکاری از ۲۲/۵ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع به فرهنگ‌سازی نیاز دارد، بسیاری افراد هر چند مشکل اقتصادی ندارند اما به دلایل فکری و فرهنگی انگیزه مناسب برای ازدواج و تشکیل خانواده ندارند.

صحرایی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات کلان، ضروری است به تقویت بنیان خانواده از طریق تسهیلات ازدواج، تشویق به فرزندآوری و کاهش طلاق نیز توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه برای این موضوع بانوان نخبه و تأثیرگذار می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند، تصریح کرد: در کنار این اقدامات به اقدامات زمینه‌ای خاص همچون تقویت وام ازدواج، فرزندآوری، کاهش طلاق و... هم نیاز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم زهرا جانجانی نیز با اشاره به الگوی سوم زن مسلمان، اظهار داشت: این الگویی که از منظومه‌ فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی استخراج شده، منطبق بر آئین اسلام بوده و خط مشی زندگی زن انقلاب اسلامی را مشخص می‌کند.

  وی افزود: تعداد ۸۸۵ نفر از بانوان استان کرمانشاه برای شرکت در کنگره زنان تأثیرگذار در هشت حوزه ثبت‌نام کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: پس از داوری، در مرحله اول ۲۴ نفر و در مرحله نهایی هشت نفر به عنوان زنان تأثیرگذار استان معرفی شدند.

گفتنی است در این مراسم از بانوان فرهیخته و تأثیرگذار استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ادبیات پایداری و مقاومت تجلیل شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از