حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

ساماندهی رودخانه قره‌سو بلاتکلیف است

ساماندهی رودخانه قره‌سو بلاتکلیف است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به عدم انجام تکالیف ساماندهی قره‌سو توسط دستگاه‌های ذیربط گفت: ساماندهی رودخانه قره‌سو بلاتکلیف است و تاکنون متولی اصلی این موضوع مشخص نیست.

افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: موضوع ساماندهی رودخانه قره‌سو متأسفانه از سوی شهرداری و آب منطقه‌ای کرمانشاه هنوز به مراحل پایانی نرسیده و به جمع‌بندی نرسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بر همین اساس شهرداری کرمانشاه عهده‌دار مسئولیت ساماندهی محیط بوده و وظیفه ساماندهی رودخانه با آب منطقه‌ای است که تاکنون تفاهم‌نامه نهایی اجرایی نشده و در حال رایزنی است.

یگانه تصریح کرد: مدیریت بحران استانداری کرمانشاه طی تصمیم اتخاذ شده نامه‌نگاری‌ متعددی را با شهرداری، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب انجام داده و تکالیف و وظایف هر دستگاه را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل آب منطقه‌ای برای ساماندهی قره‌سو، خشک شدن یا کاهش سطح آب این رودخانه در فصل گرما است که در حال برنامه‌ریزی برای انتقال آب از محل سامانه سردسیری به رودخانه قره‌سو است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: یکی از مشکلات رودخانه قره‌سو حجم انبوه نخاله و زباله‌های رها شده در این محل بود که طی اقدامی در حد فاصل پل کمربندی شرقی و غربی نخاله‌های ساختمانی جمع‌آوری شد.

یگانه با اشاره به وارد شدن فاضلاب به قره‌سو بیان کرد: بر اساس یک برنامه سعی شده در حد فاصل کمربندی غربی و شرقی از ورود فاضلاب به قره‌سو جلوگیری شود تا شاهد بوی بد و متعفن در داخل محدوده شهری نباشیم اما در سایر نقاط بخشی از فاضلاب به رودخانه وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت آبفای کرمانشاه با ایجاد خط لوله در محدوده شهری قره‌سو اقدام به جمع‌آوری و انتقال فاضلاب می‌کند اما تصفیه‌خانه شماره دو به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه عنوان ‌کرد: در سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از رودخانه قره‌سو بازدید صورت گرفت و بنا شد اعتباری از ردیف بودجه بحران سال یک هزار و ۴۰۳ مبلغی برای آبشوران و رودخانه قره‌سو اختصاص پیدا کند و به محل اعتبارات آب منطقه‌ای افزوده شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از