حالت تاریک
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران:

هیچ بهانه‌ای برای رسیدگی‌نکردن به‌مردم پذیرفته نیست

هیچ بهانه‌ای برای رسیدگی‌نکردن به‌مردم پذیرفته نیست

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا کاستی‌های موجود را جبران کنن، گفت: هیچ بهانه‌ای برای رسیدگی نکردن به مردم و مستضعفین پذیرفته نیست.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، سردار سیدضیاالدین حزنی در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی که پیش از ظهر امروز دوشنبه در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طبق آیه قرآن خداوند متعال مستضعفان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار داد.

 

دبیرقرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه طبق روایات خیر دنیا برای شما رسیدگی به حال محرومان است، افزود: اگر میلیاردها تومان خرج کارهای عمرانی کنید اما نسبت به حقوق محرومان بی‌توجه باشید هیچ چیز عاید انقلاب نمی‌شود.

 

سردار حزنی تصریح کرد: همیشه در طول تاریخ محرومان و پابرهنگان پشت سر پیامبران بوده‌اند و اکنون گروه‌های جهادی در میدان هستند که بتوانند افرادی که در کشور پایین‌تر هستند به آنها کمک کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیشترین درصد ازدواج و طلاق مربوط به استان البرز است پس از آن استان‌های مازندران، سمنان، تهران و خراسان رضوی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند و استان کرمانشاه رتبه هجدهم طلاق در ایران را دارد. 

 

سردار حزنی خاطرنشان کرد: میزان طلاق، اعتیاد، بیکاری و فقر از شاخصه‌هایی هستند که وضعیت یک استان را مشخص می‌کنند بعضی‌ها می‌گویند نباید آمارهای این موارد را منتشر کرد اما به نظر ما باید آمارهای این موارد منتشر شوند تا با ایجاد بیم و آگاهی در جامعه، مطالبه‌گری مردم برای رفع این مشکلات و معضلات بیشتر شود و مسئولین در جهت رفع این مشکلات قدم بردارند.

 

 وی تصریح کرد: مردم ایران هم‌چون خوشه‌های مروارید هستند آنها در ۲۲ بهمن ارزش خود را بار دیگر اثبات کردند مسئولان باید اقوام مختلف ایران را به سمت خود متمایل کنند.

 

این مسئول ادامه داد: آیت‌الله بهجت در زمان حیات خود می‌فرمودند هر کاری که در جمهوری اسلامی ایران انجام شود دغدغه است مردم و مسئولان باید در شرایط کنونی جامعه مراقب افکار و رفتار خود باشند و قبل از هرگونه سخن یا عملی ابتدا آن را بسنجند.

 

وی گفت: اگر عمل و سخن کسی به حل محرومان و مستضعفان جامع مفید واقع شود نباید از ابراز و انجام آن ابایی داشت و آن را به تاخیر انداخت. 

 

سردار حزنی خاطرنشان کرد: کسانی که در این نظام معنای فقر و محرومیت را می‌فهمند عذاب می‌کشند و کسانی که این مفاهیم را درک نمی‌کنند خود مایه عذاب در جامعه هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه برای خدمتگزاری در ایران هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست، تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا کاستی‌های موجود را جبران کنند هیچ بهانه‌ای برای رسیدگی نکردن به مردم و مستضعفین پذیرفته نیست.

 

سردار حزنی افزود: این مسئولیت و پست‌ها گذرا هستند و آنچه باقی می‌ماند مردم هستند لذا همه مسئولان باید هوای مردم را داشته باشند اگر هوای مردم را داشته باشیم خدا نیز هوای ما را خواهد داشت.

 

وی گفت: میزهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد و تمام کسانی که در پشت آن قرار دارند همگی ابزار امتحان هستند این میزها باید مسئولان را متوجه کاستی‌ها و ضعف‌های موجود در جامعه کنند و آنها را به تفکر در احوال جامعه وا دارند. 

 

سردار حزنی تصریح کرد: نباید برای مسئولان در راه انجام یک کار بن‌بستی وجود داشته باشد مسئولان باید راه حل و مسیر رفع مشکل را پیدا کرده و در جهت رفع معضلات و کاستی‌ها اقدام کنند. 

 

وی ادامه داد: شهید تهرانی فرمودند که فقط آدم‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند توان ما به اندازه امکاناتی که داریم نیست بلکه توان ما به اندازه اتصالی است که ما به خداوند بزرگ داریم.

 

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: تشکیلاتی ماندگار خواهند شد که به مردم به عنوان ولی نعمت نگاه کنند هزار حرف به اندازه یک عمل اثر ندارد برخی از اشکالاتی که اکنون متوجه کشور است این است که برخی چیزها را به صورت اصولی و به موقع انجام نداده‌ایم که اکنون به این وضع رسیده‌ایم.

وی گفت: اگر حکومت‌ها تجارت کنند دولت‌ها ضعیف و مردم فقیر می‌شوند ولی اگر مردم تجارت کنند دولت‌ها قوی و مردم ثروتمند می‌شوند.

 

سردار حزنی افزود: بحران‌ها و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد انسان‌های کوچک را متلاشی می‌کند اما انسان‌های بزرگ را متعالی می‌سازد در واقع مشکلات حقیقت انسان‌ها را آشکار می‌کند.

 

وی بیان کرد: در این کشور نمی‌توان با آدم‌های کوچک کارها را به پیش برد همه ما باید بزرگ شویم تا بتوانیم کارها را به انجام برسانیم در واقعیت این فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد بلکه احساس فقر، اختلاف طبقاتی، بی‌عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌ها است که باعث افزایش ناراحتی و نارضایتی در جامعه می‌شود.

 

سردار حزنی افزود: آیت الله فاضل لنکرانی خطاب به مسئولان می‌فرمودند سعی کنید به مردم نفع برسانید. مردم باید از میز و منصب و مسئولیت مسئولین منتفع شوند مردم و خدا در دو جهت قرار ندارند بلکه در یک جهت هستند. 

 

وی ادامه داد: نظر ما این است که بهتر است برای گروه‌های جهادی شناسنامه تعریف شود و ظرفیت کارایی و تخصص جهادگران مورد توجه بیشتری قرار گیرد لذا باید تلاش کرد با انعقاد قراردادهایی کاستی‌های موجود در گروه‌های جهادی برطرف شوند.

 

سردار حزنی افزود: پروژه‌های کم خرج و کم اعتبار همچون احداث زمین‌های فوتبال در روستاها و مناطق کم برخوردار که راهکاری برای مقابله با اعتیاد است باید در اولویت کارگروه‌های جهادی قرار گیرند بیمه مردم در مناطق روستایی و کم‌برخوردار نیز باید مورد توجه قرار گیرد کلاس‌های آگاهی درباره اعتیاد باید با اعتبار سپاه در روستاها برگزار شوند.

 

 وی تصریح کرد : در برخی روستاها اختلافات قبیله‌ای و طایفه‌ای وجود دارند که مانع از پیشرفت آن روستاها شده در این موارد سازمان حقوقی سپاه باید برای برطرف کردن این اختلافات ورود کند.

 

 

انتهای پیام /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از