حالت تاریک
معراجی‌ها؛

سعادت از مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله می‌گذرد

سعادت از مسیر جهاد فی‌سبیل‌الله می‌گذرد

در فرازی از وصیت‌نامه شهید غلامرضا سیاه‌کمری چنین آمده است: «جبهه ما جبهه اسلام است و بدانید که سعادت، عزت و شرافت جز در طی مسیر جهاد فی سبیل‌الله نیست.»

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید غلامرضا سیاه‌کمری در مهرماه سال ۱۳۴۱ در یکی از محلات قدیمی شهر کرمانشاه و در خانواده‌ای متدین و معتقد به اسلام ناب محمدی پا به عرصه وجود گذاشت. 

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدارس خطاط و بیستون به پایان رساند و در سال ۱۳۶۰ موفق به اخذ دیپلم از دبیرستان امام خمینی(ره) در رشته ریاضی‌فیزیک شد. 

شهید سیاه کمری در سال ۱۳۶۳ در کنکور سراسری در رشته فیزیک کاربردی دانشکده علوم دانشگاه تهران پذیرفته شد وی حتی در زمان تحصیلات دانشگاهی نیز رفتن به جبهه را بر خود لازم می‌دانست و در برخی از عملیات‌ها شرکت می‌کرد، ایشان بعدها خدمت خود را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد و به عنوان پاسدار رسمی مشغول به کار شد. 

شهید غلامرضا سیاه‌کمری در تاریخ دوم مرداد سال ۶۷ در منطقه کرندغرب در عملیات مرصاد به دست منافقان کوردل به شهادت رسید. 

در فرازی از وصیت‌نامه شهید سیاه‌کمری چنین آمده است: 
حمد و ثناء بی‌پایان خدایی است که تفضل عنایت فرمود و مرا از محبتش وارد در جرگه مجاهدین فی سبیل‌الله کرد. 

جبهه ما جبهه اسلام است و با سرافرازی و غرور از بندگی خدا در جهان فریاد می‌زنیم که ما در مغزمان جز ادای تکلیف نمی‌پروریم و در بازوانمان جز نیروی خدا نمی‌بینیم و هرگز و حتی برای هر چند لحظه کوتاهی هم و هم شکست و هزیمت را باور نکرده‌ایم. 

ما فرزندان امام حسین(ع) با عشق و با فریاد و با ایمان می‌جنگیم و بر این جنگمان افتخار می‌کنیم، چون کوه بنیان در بستر ایمان نهاده و قامت بر راستای اسلام افراشته‌ایم و دیدگانمان جز افق دور، منظری را قرارگاه نمی‌گیرد. 

در سر جز عشق خدا و محبت ولی عصر و دل به عظمت اسلام چیزی نیست و این راه بعد از من و بعد از ما هم همچنان باز است و رهرو می‌طلبد، بدانید که سعادت و عزت و شرافت جز در طی مسیر جهاد فی سبیل‌الله نیست. 

روحش شاد و یادش گرامی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از