حالت تاریک
شمار اندک سالن‌های ووشو چالش ورزشکاران کرمانشاهی
رئیس هیأت ووشو استان کرمانشاه مطرح کرد:

شمار اندک سالن‌های ووشو چالش ورزشکاران کرمانشاهی

رئیس هیأت ووشو استان کرمانشاه گفت: سالن‌های تمرینی در کرمانشاه بسیار محدود است و مشکل زیرساختی داریم، لذا انتظار ما از مسئولان استان این است که در این راستا از هیأت ووشو حمایت کنند.

اشکان دلفانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بر اساس ارزیابی عملکرد توسط فدراسیون ووشو در سال ۱۴۰۲، در رتبه‌بندی کشوری شش رتبه صعود داشتیم و نسبت به سال ۱۴۰۱، هیأت ووشو استان کرمانشاه عملکرد بسیار خوبی داشته است.

رئیس هیأت ووشو استان کرمانشاه عنوان کرد: پس از گذشت سال‌ها تیم جوانان استان کرمانشاه برای اولین‌بار به لیگ کشور ورود پیدا کرد و ۱۱ نفر از ووشوکاران کرمانشاهی در سال گذشته توانستند مجوز حضور در اردوی تیم ملی را به دست بیاورند که پس از مسابقات انتخابی سه نفر از آن‌ها در رده سنی جوانان در مسابقات کشوری حضور پیدا کرده و یک مدال طلا و یک مدال برنز به ارمغان آوردند.

دلفانی اذعان کرد: امسال برای اولین‌بار در تاریخ کوراش کرمانشاه که زیر مجموعه هیأت ووشو است در بخش بانوان و رده سنی بزرگسالان، در مسابقات انتخابی تیم ملی کسب مدال کردیم که برای شرکت در اردو تیم ملی نیز دعوت شده است.

رئیس هیأت ووشو استان کرمانشاه در ادامه افزود: در بخش آقایان برای اولین‌بار در رشته ساندا، ووشو‌کاران کرمانشاهی روی سکو رفتند و تیم جوانان کرمانشاه در چهار وزن با کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز، تیم دوم ایران شد که فاصله ما با تیم اول فرق بین مدال برنز و نقره بود.


دلفانی با اشاره به عدم برگزاری مسابقات جام پارس خاطرنشان کرد: امسال در مردادماه به مناسبت روز ملی کرمانشاه میزبان مسابقات جام پارس بودیم که متأسفانه به دلیل شهادت رئیس جمهور، همه برنامه‌ریزی‌ها و دعوت از تیم‌های جهانی کنسل شد اما به احتمال زیاد در بهمن‌ماه این رویداد را پیشرو خواهیم داشت و مسابقات جام پارس در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

دلفانی در رابطه حضور ووشوکاران کرمانشاهی در تیم ملی، گفت: در حال حاضر در بخش بانوان و رده سنی جوانان دیانا رحیمی در تیم ملی حضور دارد که برای شرکت در مسابقات جهانی همراه با مریم هاشمی سرمربی کرمانشاهی، یکم مهرماه به کشور برونئی اعزام خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال ۹ نفر از ورزشکاران کرمانشاهی، موفق به کسب جواز حضور در اردوی تیم شدند اما متأسفانه تنها یک نفر از آن‌ها توانست در تیم ملی ماندگار شود و به مسابقات جهانی اعزام شود.

رئیس هیأت ووشو استان کرمانشاه اظهار کرد: برای مسابقات قهرمانی کشور در همه رده‌های سنی در دو بخش آقایان و بانوان، درخواست میزبانی به فدراسیون داده شده که ان‌شاءالله بتوانیم در اواخر مهرماه یا آبان‌ماه میزبان مسابقات قهرمانی کشور باشیم.

دلفانی در پایان با اشاره به عدم برخورداری از سالن‌های تمرینی برای رشته ووشو، گفت: سالن‌های تمرینی در کرمانشاه بسیار محدود است و مشکل زیرساختی داریم، لذا انتظار ما از مسئولان استان این است که در این راستا از هیأت ووشو حمایت کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از