حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

شهرداری نباید به جریمه ماده ۱۰۰ متکی باشد

شهرداری نباید به جریمه ماده ۱۰۰ متکی باشد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری باید به دنبال جذب منابع پایدار باشد، داشت: شهرداری نباید به جریمه ماده ۱۰۰ متکی باشد زیرا این به معنای پذیرش تخلف است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی ظهر امروز شنبه در جریان بازدید از منطقه پنج شهرداری کرمانشاه به همراه مدیران شهری و استانی اظهار کرد: هدف از جلسه امروز بازدید از مناطق مختلف شهری و رسیدگی به وضعیت خدمات‌رسانی به مردم بود که طی آن مطالبات مردمی پیگیری شد. 

استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری منطقه پنج شهر کرمانشاه بزرگترین منطقه از لحاظ وسعت و جمعیت است و به دلیل قرار گرفتن ورودی و خروجی شهر و جاذبه‌های گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است. 

صحرایی بیان کرد: در بازدید امروز مسائلی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز، جمع‌آوری زباله و نخاله، آسفالت معابر و سایر موضوعات که به عنوان دغدغه مردم مطرح بود مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی برای حل آن‌ها پیش‌بینی شد. 

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکلات مردم اما موضوعات دیگری نیز باقی‌مانده که مردم نسبت به حل آن‌ها درخواست دارند و با هم‌فکری مسئولان شهری و فرماندار کرمانشاه روند اصلاح موضوعات بررسی شد و در آخر استانداری کرمانشاه بر روند اجرای مصوبات نظارت می‌کند. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از اقدامات برای حل مشکلات منطقه پنج شهرداری کرمانشاه نیازمند همکاری بین دستگاهی است که امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی مسئولان مربوطه تا قبل از تابستان شاهد بر طرف شدن مشکلات باشیم. 

صحرایی تصریح کرد: علاوه بر انجام اقدامات لازم برای حل مشکلات نظارت میدانی و مصوبات باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم در مورد تصمیمات لازم در حوزه زباله و نخاله، بهسازی آسفالت معابر شهری، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی اطلاع پیدا کنند. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمانشاه باید به فکر جذب منابع پایدار باشد، اضافه کرد: شهرداری کرمانشاه نباید متکی به درآمدهای کمیسیون ماده ۱۰۰ باشد زیرا این به معنای پذیرش تخلف و عبور از آن با جریمه است و شهرداری کرمانشاه باید با منابع درآمدی پایدار شهر را مدیریت کند. 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه در بحث انضباط شهری در کرمانشاه با مشکلاتی مواجه‌ایم که در بازید امروز برای وضعیت کسب و کارها و ساخت‌وسازهای شهری تصمیمات لازم اتخاذ شد و فرماندار کرمانشاه نیز نظارت بر حسن اجرای کارها را برعهده دارد. 

صحرایی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید در استان کرمانشاه بحث شهربازی کرمانشاه است که این موضوع با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه شده و در پی رفع این مشکلات برای راه‌اندازی و تأسیس شهربازی جدید هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای میدانی مدیران استانی از وضعیت شهر هیچ‌گونه تداخلی با شورای شهر ندارد بلکه استانداری نیز در حوزه مدیریت شهری و بازرسی وظایفی را عهده‌دار است. 

انتهای خبر/

شهرداری نباید به جریمه ماده ۱۰۰ متکی باشد

چهره منطقه ۵ کرمانشاه تا تابستان متحول می‌شود

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نادر نوروزی ظهر امروز شنبه در جریان بازدید از منطقه پنج شهرداری کرمانشاه به همراه مدیران شهری و استانی اظهار داشت: طی امروز با همراهی استاندار کرمانشاه بازدیدی از پروژه‌های شهر کرمانشاه صورت گرفت که با مشکلاتی مواجه‌اند که بیشتر آن‌ها شهرک‌های حاشیه‌نشین هستند. 

شهردار کرمانشاه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شهرداری کرمانشاه با مشارکت استانداری کرمانشاه و سایر مدیران این بازدیدها را برای حل مشکلات مردم در مناطق مختلف شهری ادامه خواهد داد. 

نوروزی بیان کرد: آسفالت معابر، جدول‌گذاری، مقابله با تخلفات ساختمانی، تعیین تکلیف زمین‌های قول‌نامه‌ای، کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی از جمله موضوعاتی است که در مورد آن تصمیم‌گیری شد و تا قبل از تابستان چهره منطقه پنج شهرداری متحول خواهد شد. 

وی ادامه داد: بودجه ۱۴۰۳ هنوز ابلاغ نشده و بحث شهربازی کرمانشاه نیز با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه شده و روند اجرای آن را کند کرده است که با هماهنگی شورای شهر کرمانشاه نسبت به رفع موانع اقدام خواهیم کرد. 

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۷ متر است، افزود: احداث بوستان‌های جدید در راستای افزایش سرانه فضای شهر کرمانشاه است که هم‌اکنون این میزان به ازای هر نفر ۱۱ متر است و در حال اجرای پارک جنگلی به مساحت ۳۱۶ هکتار هستیم که تفاهم‌نامه آن با منابع طبیعی منعقد شده است. 

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای توسعه فضای سبز شهر کرمانشاه ۱۰ بوستان طی سال گذشته تأسیس شد که امروز شاهد بهره‌برداری سه مورد در شهرک نساجی، شهرک جهاد نصر و شهرک جهاد هستیم تا مردم بیش از گذشته بتوانند از فضای سبز بوستان‌ها استفاده کنند. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ادامه داد: موضوع سگ‌های ولگرد یکی از موضوعات مشترک بسیاری از شهرها است که ریشه فرهنگی دارد و در شهر کرمانشاه این مورد جزو مسائل پر تکرار گزارش شده به سامانه ۱۳۷ بود که طی آن با استقرار اکیپ‌های جمع‌آوری در تمام مناطق با ابزار مخصوص ۷ هزار قلاده جمع‌آوری شد و اکنون شدت آن کاهش یافته است. 

شهردار کرمانشاه عنوان کرد: درپی جذب منابع پایدار برای مدیریت شهری هستیم و نگاه ما به کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان پذیرش تخلف نیست اما تحقق کامل این موضوع نیازمند زمان است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از