پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-04 01:32 - شماره خبر : 9259 0
کربلای معلی مملو از عاشقان حسینی؛

دنیا مبهوت حماسه‌‌آفرینی اربعینی‌ها است

شکوه و عظمت راهپیمایی اربعین حسینی آن را به یکی از بزرگترین اجتماعات جهان تبدیل کرده به‌نحوی که مبارزه با ظلم و جبهه باطل مهم‌ترین پیام این روزها است.

ه گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین مراسم و گردهمایی جهان است که در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) از شهر نجف به‌ سوی کربلای معلی با حضور جمع بسیار زیادی از عاشقان خاندان اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود تا مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت زینب (س) پس از گذشت بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال دوباره در جهان طنین‌انداز شود.

از ابتدای محرم و آغاز مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) عاشقان و دوست‌داران حضرت سیدالشهدا برای شرکت و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی لحظه‌شماری می‌کنند و آرزوی زیارت قبر مطهر امام حسین (ع)‌ و حضرت عباس (ع) را دارند.

ایثار، فداکاری، ظلم‌ستیزی، وفاداری ارزش‌هایی است که سبب شده جریان و نهضت عاشورا طی سال‌ها و قرن‌های متمادی در میان حوادث مختلف تاریخ به فراموشی سپرده نشود و خون امام حسین (ع) هر ساله افراد بیشتری را گرد خود جمع کند.

بسیاری از افراد علاوه بر اینکه به زیارت قبر مطهر و نورانی امام حسین (ع) مشرف می‌شوند تک‌تک قدم‌های خود را نذر ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) می‌کنند تا امام زمان خود را یاری کنند و سربازان شایسته‌ای برای حضرت باشند.

موکب‌داران ایرانی و عراقی یک‌سال تمام خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده می‌کنند و در این مسیر از هیچ موضوعی کوتاهی نکرده و هر کس سعی دارد با هر چه در توان دارد پذیرای زائران حضرت سیدالشهدا (ع) باشد؛ پیر و جوان، زن و مرد تلاش دارند تا بهترین شرایط را برای زوار فراهم کنند.

امام حسین (ع) نماد مبارزه با ظلم است

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام حسین (ع) مظلوم‌ترین فرد تاریخ است که با تعداد محدود یاران خود با علم به اینکه توانایی مقابله با سپاه دشمن را ندارد ایستاد و به شهادت رسید تا زمینه آگاهی و هوشیاری جامعه را فراهم کند و در مقابل ظلم تا آخرین نفس ایستاد.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امام حسين (ع) برای مقابله با جریان انحراف و انحطاط به مقابله با یزید پرداخت و در حقیقت حکومت بنی‌امیه نماد تمام زشتی‌ها و ارزش‌های غیراخلاقی و غیر الهی بود که تمام حق در مقابل باطل ایستاد و اگر چه امام حسین (ع) به شهادت رسید اما این جریان تا ابد زنده خواهد ماند.

احمدی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی بزرگترین رویداد جهانی است که برای زنده نگه‌داشتن یک فرهنگ و مکتب پایه‌ریزی شده و هر ساله حدود ۲۰ میلیون نفر در این مسیر سراسر نور گام برمی‌دارند و نام حسین‌بن علی(ع) را فریاد می‌زنند که نماد ظلم‌ستیزی است.

وی ادامه داد: مسیر نجف به کربلا سراسر دارای صحنه‌های زیبا و بی‌نظیری است که تنها در راهپیمایی اربعین قابل مشاهده و درک کردن است زیرا در روزگاری که تمام آرزو و اهداف انسانی معطوف به مسائل مادی و دنیوی است گروهی از انسان‌ها برای هدف والاتری در حال تلاش و حرکت هستند تا بتوانند خود را از این طریق رشد و پرورش دهند.

کارشناس مسائل فرهنگی و دینی تصریح کرد: حر‌کت میلیونی زائران اربعین حسینی موج ترس و وحشت را در دل دشمنان ایجاد می‌کند و در حقیقت یک رزمایش برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است.

حضرت زینب (س) بهترین الگو برای جهاد تبیین 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا یاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پس از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در روز دهم عاشورا، حضرت زینب (س) با وجود تمام سختی‌ها و رنج‌هایی که متحمل شده بودند در مجلس ابن زیاد در پاسخ به سئوالی که کربلا را چگونه دیدید فرمودند: بخدا به غیر از زیبایی ندیدم.

کارشناس امور تشکل‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امام حسين (ع) در راه مبارزه با جبهه باطل و ارزش‌های غیرالهی در میدان مبارزه وارد شدند و تا لحظات آخر سعی داشتند با توصیه و نصیحت جریان مقابل را نسبت به امور جامعه اسلامی آگاه کنند.

یاری تصریح کرد: حضرت زینب (س) پس از شهادت امام زمان خود پرچم‌دار مبارزه با ظلم شدند و سعی کردند با جهاد تبیین و بیان واقعیات برای سایر مردم جامعه اسلامی آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند تا قیام عاشورا زنده بماند و بتواند تأثیرگذاری خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) پس از مدت ۴۰ روز از شهادت امام حسین (ع) مجدد به کربلا بازگشتند و امروز شیعیان و اقوام و مذاهب مختلف به یاد رنج و سختی‌های این بانوی بزرگوار مسیر نجف به کربلا را طی و اعلام می‌کنند که  ای حسین‌بن علی (ع) ما راه تو را ادامه خواهیم داد.

اربعین رسانه تأثیرگذار جهان اسلام

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مکتب و نهضت امام حسین (ع) به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و ارزش‌های انسانی و الهی در طول قرن‌ها زنده و پویا به حرکت خود ادامه داده و امروز راهپیمایی بزرگ اربعین نشان‌دهنده تأثیرگذاری این فرهنگ بر مردم جهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز اگر واقعه کربلا را برای هر فرد غیرمسلمان بازگو کنیم مشاهده خواهیم کرد که چقدر تحت تأثیر این واقعه تاریخی قرار می‌گیرند و منشأ آن مبارزه با ظلم و ستم است.

جلالی با بیان اینکه باید سعی کنیم واقعه عاشورا را به‌صورت کامل به جهانیان معرفی کنیم، افزود: بسیاری از کشورهای جهان تحت تأثیر قیام عاشورا حرکت می‌کنند و با توجه به فطرت انسان‌ها، افراد همواره تمایل دارند در راستای اهداف انسانی و الهی حرکت کنند.

وی ادامه داد: رسانه موثرترین ابراز برای انتقال مفاهیم و اهداف قیام عاشورا است زیرا انسان‌ها به وسیله ابراز هنر، تصویر، صوت ارتباط بهتر و مؤثرتری را با رویدادهای مختلف برقرار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین به‌واسطه حضور ملیت‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات فرهنگی و جهاد تبیین شود تا بتوانیم ظلم و جنایات استکبار جهانی به عنوان‌ یزید زمان را به جهان معرفی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امسال  هم حماسه دیگری از حضور راهپیمایان‌ اربعین در تاریخ ثبت شد و بار دیگر جهانیان را به اعجاب واداشت و در یک کلام در اذهان جهانیان این جمله تداعی شد این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست...

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/e8Ool
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار