حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
ضرورت بصیرت‌افزایی نسل جوان درباره سیره شهدا
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هرسین مطرح کرد:

ضرورت بصیرت‌افزایی نسل جوان درباره سیره شهدا

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه مخاطب به‌ویژه نسل جوان و نوجوان که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، ضروری دانست.

فاضل کرمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدا، اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره شهدا، تبیین، تعمیق و تعلیم دستاوردها، آموزه‌ها و ارزش‌هایی است که  شهدا در حوزه دفاع مقدس به آن پایبند بوده و برای صیانت و حفظ آن ارزش‌ها از تعلقات دنیوی دل بریده و جان خود را در راه اسلام، وطن و ناموس این مرز و بوم فدا کرده‌اند. 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه مخاطب به‌ویژه نسل جوان و نوجوان که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و همچنین معرفی شهدا و ایثارگران به عنوان الگوهایی اثرگذار در جامعه و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و گرامیداشت مقام شامخ شهدا و جانبازان را از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهدا عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های نظامی و انتظامی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای در این زمینه مسئولیتی خطیر به عهده دارند. 

کرمی گفت: در سال‌های حماسه پرشور دفاع مقدس و صحنه‌هاي به یادماندنی از ایثار و شجاعت دلاوران این سرزمین که کمتر قلم و زبانی یاراي بازگوکردن آن است در قالب فیلم، کتاب، سایر منابع چاپی، الکترونیکی و صوتی و ... برای روشنگری جامعه مخاطب به‌خصوص نسل جدید ارائه شده که باید با تسهیل دسترسی، تبلیغ و ترویج این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها بستر و زمینه بهره‌برداری از آن‌ها را برای جامعه مخاطب فراهم کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با محوریت شعار «در راه فتح قلّه‌ایم»، نسبت به اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگی برای تبیین، نشر و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه به‌ویژه نسل جوان و علاقه‌مندان به فرهنگ متعالی دفاع مقدس و مقاومت، برنامه‌های متنوعی اجرا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهداي گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهدا، برگزاری مراسم یادواره شهدا، قرار دادن آلبوم شهداي بومی شهرستان در معرض دید مخاطبین کتابخانه‌ها، برگزاری نمایشگاه و بازنمایی تازه‌هاي کتاب و عکس و وصیت‌نامه شهدا و آثار ارزشمند و فاخر بومی و ملی حوزه دفاع مقدس، برگزاري فعالیت‌هاي کتاب‌محور با نگاه ویژه و فعالانه به مقوله «جهاد تبیین» در تشریح دستاوردهاي دفاع مقدس و مقاومت با مشارکت فعالان فرهنگی، اعضاي فعال کتابخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها از جمله برنامه‌های مرتبط در این راستا بوده است.


کرمی در ادامه اظهار داشت: بهره‌گیري از ظرفیت هفته وحدت در تبیین حضور حماسی ادیان و مذاهب مختلف در دفاع مقدس و مقاومت، تبیین دستاوردهاي وحدت، ایثار و ولایت‌مداري رزمندگان، توجه به عملیات طوفان الاقصی و مقاومت فلسطین و عملیات وعده صادق در بیان دستاوردهاي دفاع مقدس و مقاومت، تلاش متمرکز و هماهنگ در معرفی و شناسایی سبک زندگی شهدا با معرفی کتاب‌هاي فاخر این حوزه از جمله اقدامات انجام شده است.

وی همچنین به برگزاري نشست‌هاي کتابخوانی تخصصی در حوزه دفاع مقدس و جمع‌خوانی کتاب با حضور اعضاي کودك و نوجوان کتابخانه‌ها، انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌ها در فضاي مجازي در دسترس،  برگزاري سلسله نشست‌هاي کتابخوانی و شعرخوانی، تولید محتواي غنی و انتشار آن در فضاهاي مجازي در دسترس با هشتگ# در_راه_فتح_قلّه_ایم، روایتگري از خاطرات و وصایاي شهدا به‌ویژه برای رده سنی کودکان و نوجوانان، از اقدامات کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین در راستای گرامیداشت یاد و نام شهدا و روشنگری در حوزه دفاع مقدس بوده است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از