حالت تاریک
امام‌ جمعه کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت مستندسازی سبک مدیریتی رئیس‌جمهور شهید

ضرورت مستندسازی سبک مدیریتی رئیس‌جمهور شهید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: از دانشجویان و جامعه دانشگاهی توقع می‌رود تا از این به بعد پایان‌نامه‌ها، مقالات و فعالیت‌های پژوهشی در ارتباط با سبک مدیریت شهید جمهور را به صورت مدون و مستند انجام دهند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری ظهر امروز شنبه در مراسم یادبود شهدای خدمت که در مسجد دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در حق آیت‌الله رئیسی فرمودند که زیر سقف این آسمان افراد کمی همچون ایشان وجود دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: ایشان جزو معدود افرادی بودند که نظر رهبر معظم انقلاب را از جهات مختلف جلب کرده بودند البته نظر رهبر انقلاب نسبت به سایر شهدای خدمت نیز همین بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب علاقه بسیاری به شهدای انقلاب و اسلام دارند، گفت: شهدای خدمت، نور چشم و دُردانه مقام عظمای ولایت هستند.

غفوری در ادامه گفت: حوزه‌های علمیه باید برنامه‌ها، اعمال، رفتار و سبک خدمت و زندگی شهدای خدمت را بر طبق آیات شریفه قرآن و روایات مستندسازی کنند زیرا این مستندات می‌تواند گنجینه و الگویی برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده باشد. 

وی گفت: آیت‌الله رئیسی بر طبق آیه شریفه قرآن که می‌فرماید مؤمن بدی را با خوبی پاسخ می‌دهد هیچ‌گاه پاسخ اتهامات، سرزنش‌ها و تمسخرهای دیگران را با بدی و سرزنش نمی‌داد و در برابر بی‌احترامی‌هایی که به ایشان می‌شد سکوت می‌کرد. 

غفوری اذعان داشت: منش شهید آیت‌الله رئیسی ساده‌زیستی بود، او طعم فقر را چشیده بود و تا آخر عمر، زندگی ایشان روی تجمل و اشراف‌گرایی را به خود ندید.

وی ادامه داد: در مقام رئیس قوه قضاییه بیش از نیمی از حقوق را برای خود زیادی می‌دانست و از دریافت آن امتناع می‌کرد؛ در مقام تولیت آستان قدس نیز با اینکه حق شرعی ایشان بود حاضر به دریافت حتی یک ریال هم نشد، این رفتارها ریشه در آیات قرآن دارند.

غفوری تصریح کرد: از دانشجویان و جامعه دانشگاهی توقع می‌رود تا از این به بعد پایان‌نامه‌ها، مقالات و فعالیت‌های پژوهشی در ارتباط با سبک مدیریت شهید جمهور را به صورت مدون انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علوم سیاسی، اجتماعی و انسانی باید سبک مدیریتی شهید جمهور و وزیر امور خارجه ایشان شهید امیرعبداللهیان را در قالب کارهای علمی دقیق و قوی معرفی، ارائه و به انجام برسانند.

وی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه‌های استان کرمانشاه به ویژه دانشگاه رازی در عرصه فعالیت‌ها و پژوهش‌های مدون علمی در ارتباط با شهید جمهور و شهید امیرعبداللهیان پیش‌قدم باشند.

غفوری افزود: فعالیت‌های علمی-پژوهشی و معرفی خدمات این شهدا کارهای ماندگاری خواهند شد که به دست نسل‌های آینده که مسئولان و مدیران این نظام هستند، خواهد رسید.

وی گفت: آیندگان باید بدانند که یکی از موفق‌ترین شیوه‌های مدیریتی در اداره کشور و در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، شیوه مدیریتی آیت‌الله شهید رئیسی و تیم ایشان بوده است و این را می‌توان از حضور با شکوه اقشار مختلف مردم در اَقصی نقاط کشور و نیز از اشک‌های آنها، دریافت.

غفوری بیان کرد: نظیر این سوگواری‌ها را نمی‌توان در هیچ کجای جهان پیدا کرد بنابراین در می‌یابیم که آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت الگو و اسوه بودند و پرداختن به این الگوها و اسوه‌ها از کارهای حوزه و دانشگاه است. 

وی گفت: امیدواریم مجامع علمی در عرصه پرداختن به جنبه‌های مختلف این شهدای عزیز از یکدیگر سبقت بگیرند و کارهای ماندگاری را در این رابطه از خود بر جای گذارند.

غفوری تصریح کرد: شهید رئیسی و همراهانش به یک سنت حسنه ماندگار مبدل شدند و هر کس پس از این به تبلیغ و تبیین این سنت ماندگار بپردازد و به آن عمل کند هم به مسیر تعالی جامعه سرعت بخشیده است و هم در اجر بزرگ آن شریک خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از