حالت تاریک
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد:

غم اربعین در دل ماه صفر

غم اربعین در دل ماه صفر

کارشناس مسائل دینی گفت: ماه صفر، ماه حزن‌آلودی است که همراه با غم سیدالشهدا (ع) و مظلومیت اسرای اهل حرم است و پایان این ماه مصیبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) را با خود به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس قنبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ماه صفر، ماه حزن‌آلودی است که همراه با غم سیدالشهدا (ع) و مظلومیت اسرای اهل حرم است و پایان این ماه مصیبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) را با خود به دنبال دارد.

کارشناس مسائل دینی افزود: غم ماه صفر دو چندان است که به همین خاطر، سنگینی و حرمت آن مضاعف است که هرچند ماه صفر از ماه‌های حرام نیست اما حفظ ادب در آن کم از حکم به حرمت آن نیست. 

وی تصریح کرد: در روایات آمده است که در ایام حزن سیدالشهدا (ع) به واسطه مصیبت اهل بیت (ع) یکدیگر را با این جمله «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا و اجورکم بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ». تسلی خاطر دهیم؛ این نشان می‌دهد که اتصال ما به اهل بیت (ع) یک اتصال خونی، جانی و اعتقادی است و همه ما محبان اهل بیت (ع) جزو خانواده عترت طاهرین هستیم که این خانواده، خانواده برگزیده خداوند متعال است. 

استاد حوزه علمیه اسلام‌آبادغرب بیان کرد: جمله «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ» بیانگر آن است که پرچمی که به خون مبارک سیدالشهدا (ع) آغشته شد هیچ‌گاه به زمین نخواهد نشست؛ این قیام هم‌نوا با کاروان اسرای در حال حرکت در ماه صفر در آن روز با رهبری امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) اینک با کاروان اربعین در تمام سرزمین‌های جهان هستی جنبش عظیمی را به حرکت در می‌آورد که شاکله و شالوده ظلم و ستم را از ریشه می‌خشکاند. 

قنبری ادامه داد: پرچم سرخ کاروان اربعین همان ادامه حرکت اسرای اهل حرم است که عزتمند و مقتدرانه به پیش می‌رود تا حماسه‌ای جهانی خلق کند که دیگر هیچ احدی نتواند به خیام آل عبا تعرض و گستاخی کند. 

وی در ادامه افزود: اینک در ماه صفر، کاروان حسینی همچون سیلی خروشان از تمام نقاط هستی به حرکت در می‌آید و پیوند عقیدتی خود را محکم‌تر از گذشته به ریسمان وثیق عروة الوثقی اهل بیت (ع) گره می‌زند تا دشمنان جرأت هجمه به حرم اهل بیت (ع) را در سر نپرورانند. 

وی در پایان گفت: این چنین است که هم شعور و عرفان و هم حماسه و شجاعت در پهنه هستی به نمایش گذاشته می‌شود که این قدمی اساسی است در تحقق ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) که بی‌صبرانه منتظر قدوم مبارکش هستیم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از