پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-10-27 21:16 - شماره خبر : 4214 0
فرماندار سرپلذهاب:

بیش از 50ساختمان اداری در سرپل‌ذهاب نیازمند بازسازی‌است

فرماندار سرپلذهاب با بیان اینکه بیش از 50 ساختمان اداری، فرهنگی و زیرساخت‌های شهری و روستایی در سرپل‌ذهاب نیازمند بازسازی‌ است، گفت: متاسفانه با جشن بازسازی زلزله شهرستان اعتبارات ردیف ماده ۱۲ حذف شد.

به گزارش شبکه اطلاع «مرصاد»؛ صدراله بابلی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سرپل‌ذهاب که به ریاست استاندار کرمانشاه تشکیل شد، با بیان اینکه شهرستان سرپل‌ذهاب مملو از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در بخش‌های مختلف خصوصاً کشاورزی است، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دارای زمین حاصلخیز است.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستوراتی است که مقام معظم در خصوص اعتبارات طرح سامانه گرمسیری از محل توسعه ملی اختصاص دادند و امروز شاهد رونق کشاورزی در این شهرستان هستیم.


وی با بیان اینکه شهرستان سرپل‌ذهاب نیازمند بخش صنایع تبدیلی کشاورزی است، تصریح کرد: امسال ۱۰۰ هزار تن گندم، ۸۰ هزار تن چغندرقند، ذرت و سیفیجات از مزارع شهرستان برداشت شده و انتظار می‌رود با تکمیل سامانه گرمسیری سایر اراضی نیز به آن متصل شود.


بابلی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری تعداد ۱۳۲ اثر تاریخی طبیعی در شهرستان به ثبت ملی رسیده و در همین فروردین گذشته شاهد حضور چشمگیر مهمانان نوروزی بودیم.

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت دیگر شهرستان بحث یادمان‌های دوران دفاع مقدس است که امسال در صعود به ارتفاعات بازی‌دراز ۳۵ هزار نفر گردشگر صعود کردند و انتظار است که حوزه میراث فرهنگی در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: مردم شهرستان در همه برنامه‌ها حضور دارند و پای کار انقلاب هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد جشن بازسازی زلزله گفت: متاسفانه با جشن بازسازی زلزله شهرستان اعتبارات ردیف ماده ۱۲ حذف شد در حالی‌که امروز بیش از ۵۰ ساختمان اداری، مراکز فرهنگی، مساجد، مراکز آموزشی و زیرساخت‌های شهری و روستایی داریم که در سکون کامل قرار گرفته‌اند.

بابلی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که از طریق سازمان برنامه و بودجه با تخصیص اعتبارات کافی پرونده ساخت و سازها و مقاوم‌سازی در شهرستان بسته شود.

وی گفت: موضوع بعدی بحث تسهیلات زلزله است که یک میلیارد و ۶۲۰ میلیارد تومان پرداخت شد و ۸۸۰ میلیارد تومان آن باقی‌مانده و این در حالی‌است که در حوزه اشتغال، بحث ازدواج مشکلاتی هم وجود دارد.

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: برای گرفتن وام مردم به صورت زنجیره‌ای ضامن هم شدند اکنون بانک‌ها این موضوع را حقوقی کردنده‌اند حقوقی کردن موضوع یعنی وصول آن لذا هر از چند گاهی از طریق فرمانداری پیگیری می‌کنند بنابراین باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از پیگیری‌های استاندار کرمانشاه در بازگشایی مرز تیله‌کوه و تشکیل جلسات متعدد گفت از مطالبات مردم منطقه است که این مرز به طور دائم بازگشایی شود چرا رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در پی دارد.

بابلی در بخش دیگری از سخنانش خواستار تعریض گردنه پاتاق و جاده دشت ذهاب شد و گفت: این موضوع نیازمند مجوز ماده ۲۳ است که باید از راه و شهرسازی پیگیری شود.

وی همچنین ضمن تشکر از افتتاح پروژه آبرسانی به هشت روستای شهرستان گفت: امیدواریم با پیگیری و تلاش آبفای استان سایر روستاها نیز از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/enlKK
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار