حالت تاریک
مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه تأکید کرد:

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب برای جوانان

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب برای جوانان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت برگزار کنگره ملی شهدا، گفت: باید ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جوانان به منظور خنثی‌کردن دسیسه‌های دشمنان تبیین شود.

زهرا جانجانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای کمیته امور بانوان کنگره شهدای ملی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: کنگره ملی شهدا یک رویداد عظیم فرهنگی برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه افزود: با برگزاری اولین جلسه کنگره ملی شهدا، کمیته زنان در استان فعال‌سازی و سر فصل هر کارگروه به افراد تعیین شده ابلاغ شد.

وی گفت: برگزاری یادواره های شهدا در سطح استان، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری به یاد شهدا، برگزاری همایش اسوه‌های صبر و تجلیل از بانوان جانباز بخشی از این فعالیت‌ها بود.

جانجانی تصریح کرد: چاپ تمبر یادبود زنان شهیده، برگزاری میزهای خدمت پزشکی و مشاوره حقوقی به یاد شهدا، تألیف کتاب و مسابقه کتابخوانی زنان شهیده از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: دورهمی‌های دخترانه به یاد شهدا، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری سفره صلوات، ختم قرآن و ادعیه به یاد شهدا و برگزاری اردوهای راهیان نور از سایر فعالیت‌های انجام شده است.

جانجانی خاطرنشان کرد: از سایر برنامه‌های انجام شده: اهدای جهیزیه و سیسمونی به خانواده‌های نیازمند و اهدای بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند به یاد شهدا بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های در حال اجرا با همکاری سایر ادارات اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ نفر علاقمند به روایتگری ثبت‌نام و طی مصاحبه انجام‌شده ۵۰ نفر پذیرفته شدند و دوره توانمندسازی روایتگری در سه محور دفاع مقدس روایت پیشرفت و جبهه مقاومت برگزار می‌شود.

جانجانی افزود: با تأسیس باشگاه ردا (روایت دختران ایرانی) حدود ۲۰۰ نفر از دختران دهه هشتادی در بحث روایت‌گری ثبت نام به‌عمل آمده و همچنین در موضوع کنشگری بانوان (جنبش زنان مقاومت) راه‌اندازی شده که در روز قدس انجام و فعالیت‌های ایشان در جنبش‌های دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از برنامه‌ها شامل کنشگری دختران دهه هشتادی در پیاده‌روی کیلومتری غدیر، برگزاری جشن‌های دختر ماه که در شهرستان‌ها و همزمان با روز دختر برگزار می‌شود.

جانجانی ادامه داد: برگزاری نشست‌های بصیرتی با عنوان «پای خانواده ایستاده‌ایم»، گردهمایی کودکان عاشورایی برای کودکان سنین ۶ تا ۱۲ سال، برگزاری دوره‌های سبک زندگی بر مبنای آموزه‌های دینی، کاروان لبیک مادران ایرانی، مسابقه دل‌نوشته امید، جشنواره پر از زندگی و خاطره از دیگر برنامه‌های در راستای بزرگداشت کنگره ملی شهدای استان بوده است.

وی افزود: کنگره بانوان تأثیرگذار (گفتمان‌سازی و معرفی الگوهای برتر زنان) و تشکیل بانک اطلاعاتی آنها، کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه، یادواره حضرت رقیه(س) و یادواره شهدای زن استان از دیگر برنامه‌ها است.

جانجانی همچنین به همایش اسوه‌های صبر و مقاومت استان و برگزاری جام فرنگیس که در تابستان برگزار می‌شود، اشاره کرد.

وی در پایان تأکید کرد: باید ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جوانان به منظور خنثی‌کردن دسیسه‌های دشمنان تبیین شود.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از