پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-07 17:12 - شماره خبر : 9359 0
معاون سیاسی‌امنیتی استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

نقش مهم سمن‌ها در مبارزه با موادمخدر

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: تشویق مردم برای حضور در این مؤسسات، تلاش در جهت افزایش این نهادها و نیز پررنگ کردن نقش آنها برای پیشگیری درمان و مقابله با تولید و عرضه مواد مخدر در کشور بسیار مؤثر است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی ظهر امروز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از سمن‌های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از سمن‌هایی که در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: عده‌ای از افراد تنها به دنبال کار خودشان هستند اما عده‌ای دیگر طبق آموز‌ه‌های دینی به فکر اصلاح امور سایر مسلمانان هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: در موضوع مواد مخدر با یک مثلث سه ضلعی شامل تولید، عرضه و مصرف مواجه هستیم که باید همه اضلاع کنترل شوند.

وی گفت: در حوزه مواد مخدر بیش از ۱۴۰ سازمان مردم‌نهاد وجود دارد که در زمینه‌های مختلفی همچون پیشگیری، درمان و حمایت از آسیب‌دیدگان فعالیت دارند.

شعبانی خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برساند و به آن کمک کند سازمان‌های مردم‌نهاد یا همین سمن‌ها است.

وی تصریح کرد: این سمن‌ها به عنوان یک حلقه میانی دارای مجموعه و برنامه از جنس خود مردم هستند و برای مردم کار می‌کنند.

شعبانی ادامه داد: سازمان‌های مختلف مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف اعتیاد و مواد مخدر مشغول به‌ کار هستند و عمده تمرکز این نهادها بر پیشگیری و درمان است.

وی افزود: کمپ‌هایی که مشغول درمان معتادان هستند و سازمان‌هایی که به خانواده‌های آنها کمک می‌کنند فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند که از آن جمله می‌توان به مباحث مربوط به پیشگیری و درمان اشاره کرد. 

این مسئول ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته تاکنون، بر اهمیت حمایت‌های مستمر از سازمان‌ها و مؤسسات درگیر با آسیب‌ اجتماعی اعتیاد تأکید کرد؛ وی اطمینان داد که در آینده نیز این حمایت‌ها با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و از این طریق، گام‌های مؤثری در کاهش این آسیب اجتماعی برداشته خواهد شد.

وی بیان کرد: تشویق مردم برای حضور در این مؤسسات، تلاش در جهت افزایش این نهادها و نیز پررنگ کردن نقش آنها برای پیشگیری درمان و مقابله با تولید و عرضه مواد مخدر در کشور بسیار مؤثر است. 

شعبانی با اشاره به طیف گسترده‌ مصرف‌کنندگان مواد مخدر، اظهار داشت: این طیف از افرادی که مصرف مواد را صرفا برای تفریح و سرگرمی انتخاب می‌کنند تا افرادی که به شدت به مواد وابسته شده و به عنوان معتاد متجاهر شناخته می‌شوند، گسترده است؛ بسیاری از این افراد از یک سرپناه مناسب نیز محروم هستند.

وی گفت: تمام گروه‌های افراد مبتلا به اعتیاد در این طیف، نیازمند توجه ویژه هستند، اما معتادان متجاهر به دلیل بی‌خانمانی و عدم دسترسی به خدمات حمایتی، در شرایط آسیب‌پذیرتری قرار دارند؛ لذا باید اولویت اصلی ما ارائه خدمات درمانی و توان‌بخشی در مراکز تخصصی و بازگرداندن این افراد به جامعه باشد.

شعبانی عنوان کرد: با وجود تلاش‌های مجموعه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فضای موجود در استان در این خصوص کفایت نمی‌کند و رضایت مردمی را در پی نداشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع کشت گیاهان مخدر در مزارع استان اشاره کرد و گفت: باید کشت‌های جایگزین و پُر سود توسط جهاد کشاورزی پیشنهاد شود.

وی افزود: متأسفانه تلاش‌های انجام گرفته در جهت حل و فصل موضوع اعتیاد در استان کافی نبوده و مردم از این وضعیت گله‌مند هستند با توجه به حمایت‌های موجود در دولت و فعالیت دستگاه‌های دولتی و مؤسسات مردم نهاد ان‌شاءالله شاهد فضای بهتری در حوزه پیشگیری و درمان آسیب‌دیدگان از مواد مخدر خواهیم بود.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/N3E2W
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار