حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
مدیریت ترافیک کرمانشاه در حد کلان‌شهر نیست
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

مدیریت ترافیک کرمانشاه در حد کلان‌شهر نیست

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه انجام پروژه‌های شورای ترافیک باید با اولویت بیشتری در دستور کار قرار گیرد، گفت: مدیریت ترافیک کرمانشاه در حد کلان‌شهر نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ طهماسب نجفی صبح امروز یک‌شنبه در نشست شورای ترافیک استان کرمانشاه با انتقاد از عدم تحقق مصوبات این شورا، اظهار داشت: متأسفانه دستگاه‌های مختلف در انجام مصوبات به دلایل مختلف کوتاهی می‌کنند که این روند باید اصلاح شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: در جلسه امروز موضوع دوربین‌های هوشمند، پل‌های عابرپیاده، پل‌های عابرپیاده مکانیزه، خودروهای ثبت تخلف، نرخ پارکینگ، لکه‌گيری و آسفالت، آخرین شرایط تعریض پل قره‌سو و وضعیت تصادفات استان طی امسال در دستور کار قرار گرفت.

نجفی با اشاره به اینکه راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: نصب دوربین‌های نظارتی دارای ۱۱ مصوبه شورای ترافیک است که متأسفانه تاکنون از سوی شهرداری انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید ۴۷ دوربین در فاز نخست در شهر کرمانشاه نصب شود، ادامه داد: شهر کرمانشاه نیازمند راه‌اندازی ۱۸۱ دوربین نظارتی است که مقرر شده فاز نخست آن با اعتبار ۷۱ میلیارد تومان تا پایان سال جاری به سرانجام برسد تا شاهد کنترل بیشتر معابر و خیابان‌های شهر کرمانشاه باشیم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: شهرداری باید با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و اعتبارات داخلی خود نسبت به انجام وظایف خود در حوزه ترافیک عمل کند و با هماهنگی شورای شهر نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

نجفی با تأکید بر اینکه پروژه‌های مهم شورای ترافیک نباید به دلیل کمبود اعتبار به تعویق بیفتد، افزود: مدیریت فعلی ترافیک در کرمانشاه در حد و اندازه یک کلان‌شهر نیست و باید اقدامات بیشتر و مؤثرتری انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی نامه‌ای به شهرداری کرمانشاه اعلام شده که اخذ وجه قبل از کمیسیون ماده ۱۰۰، ماده پنج و قراردادن نیوجرسی درب منازل و مغازه‌ها ممنوع بوده و خلاف قانون است و شهرداری موظف است از طریق مجاری قانونی نسبت به دریافت مطالبات خود اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید مطالبات شهرداری را پرداخت کنند، عنوان کرد: دستگاه‌ها و شهرداری باید با رایزنی و تهاتر مطالبات خود را پرداخت کنند اما نباید این موضوع سبب توقف پروژه‌ها شود.

نجفی با اشاره به اینکه در طرح جامع شهر کرمانشاه موضوعات ترافیکی باید لحاظ شود، گفت: بازنگری طرح جامع شهر کرمانشاه پس از ۲۳ سال در حال تدوین و نهایی شدن است که متأسفانه در طی سال‌های گذشته در این حوزه غفلت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مردم شهر کرمانشاه انتظار دارند با پرداخت عوارض خدمات مطلوبی در حوزه‌های مختلف شهری دریافت کنند و همه دستگاه‌ها باید برای افزایش رضایت‌مندی مردم پای کار باشند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: در حوزه ترافیک شهری متأسفانه اطلاعات دقیق و کاربردی در دسترس نیست و معاونت ترافیک شهرداری کرمانشاه باید نسبت به جمع‌آوری داده‌ها و همچنین خرید خودروهای ثبت تخلف در اسرع وقت اقدام کند.

نجفی تأکید کرد: معاونت ترافیک شهرداری و راه و شهرسازی استان کرمانشاه نسبت به برگزاری کارگروه‌های ترافیک با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه برای رسیدن به یک طرح عملیاتی در حوزه ترافیک شهری اقدام کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از