حالت تاریک
پس از تحمل یک دوره رنج و خسارت؛

مشکل کوچ عشایر ایل زوله برطرف شد

مشکل کوچ عشایر ایل زوله برطرف شد

بالاخره چند هفته پس از ممانعت خوزستانی‌ها از ورود عشایر ایل زوله کرمانشاه، مسئولان به موضوع ورود کردند و وعده رفع این مشکل را دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«مرصاد»، در پی اختلافات پیش آمده بین عشایر ««ایل زوله» استان کرمانشاه با طایفه «بنت راشد» دشت آزادگان در استان خوزستان، تعدادی از اعراب خوزستانی مانع از تردد عشایر کرمانشاهی شدند.

 

استمرار وضعیت مذکور و واردشدن خسارات به عشایر ایل زوله بالاخره مسئولان را بر آن داشت که به موضوع ورود کنند و چاره‌ای برای عشایر کرمانشاهی بیندیشند.

 

عشایر ایل زوله به سمت خوزستان در تردد هستند

علی‌جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: از حدود ۴۰ سال پیش، بیش از ۶۰ خانوار از عشایر ایل زوله استان کرمانشاه در فصل پاییز به استان خوزستان کوچ کرده و در مراتع قشلاقی دشت آزادگان خوزستان مستقر می‌شدند.

 

رئیس امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه این عشایر فاقد پروانه چرای دام بوده‌اند، افزود: سال گذشته به دلیل برخی از اختلافات اجتماعی بین آنها، اهالی بومی به عشایر میهمان اجازه ورود به مراتع قشلاقی دشت آزادگان را ندادند که این امر موجب ایجاد تنش بین آنها شد.

 

وی گفت: مکاتباتی از طریق معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با وزارت کشور انجام همچنین جلسات متعدد با رئیس امور عشایری استان خوزستان برگزار شد و درنهایت با وساطت بزرگان عشایری هر دو استان خوزستان و کرمانشاه مشکل حل شد.

 

رضایی با اشاره به انجام رایزنی با عشایر دو طرف، افزود: خدا را شکر طی یکی دو روز اخیر مشکل کوچ عشایری ایل زوله کرمانشاه به خوزستان حل شده و اکنون عشایر در حال تردد هستند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند که برای آبادانی و خودکفایی این مرز و بوم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند اما این مرزداران غیور این روزها بیش از عامه مردم گرفتار بودند و تا شنیده شدن صدایشان رنج‌ بسیاری متحمل شدند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از