حالت تاریک
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خبر داد:

مصرف ۱۲ میلیون مترمکعب گاز توسط بخش خانگی

مصرف ۱۲ میلیون مترمکعب گاز توسط بخش خانگی

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته تا سقف میزان ۱۲ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» اظهار داشت: مصرف گاز در چند روز گذشته و همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته تا سقف میزان ۱۲ میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: این افزایش در حالی است که سرمای هوا نسبتا سرد بوده و هنوز سرمای شدید زمستانی بر استان حاکم نشده است.

ناصری تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد مشترکین ولی به‌دلیل کاهش دما و رعایت مشترکین نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش خانگی حدود پنج در صد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه گاز سرمایه ملی است و باید به نحو صحیح از آن استفاده کرد، گفت: از این میزان مصرف حدود ۷۰ درصد مصرف روزانه در بخش خانگی و مابقی در سایر بخش‌ها می‌باشد‌.


ناصری خاطرنشان کرد: تعداد مشترکین استان در بخش خانگی ۶۹۲ هزار در بخش صنعتی و تولیدی ۲ هزار و ۲۰۰ مشترک هستند.

وی با بیان اینکه در جهت بهینه‌سازی مصرف نیازمند همکاری و همراهی جدی مردم و مسئولان و تولیدکنندگان هستیم، گفت: رعایت نکات ساده‌ای همچون پوشاندن درزهای در و پنجره‌ها، پوشیدن لباس گرم در خانه و بستن کانال کولر می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف گاز منازل را کاهش دهد.

این مسئول، با اشاره به اینکه مصارف بالا و هدررفت گاز در بخش خانگی تمام مصارف را با محدودیت روبرو می‌کند، اظهار امیدواری کرد که مشترکین خانگی با مدیریت مصرف همیار این شرکت برای گذر از زمستان باشند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از