پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-23 09:44 - شماره خبر : 9884 0
رئیس اداره دارایی اسلام‌آبادغرب خبر داد:

معافیت مالیاتی نیمی از مؤدیان بخش مشاغل

رئیس اداره دارایی و امور مالیاتی شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم ماده ۱۳۲ و قانون برنامه دائمی، سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شود.

فرزاد رستمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: دولت مالیات اخذ می‌کند تا بتواند رفاه را برای مردم تأمین کند در واقع اخذ مالیات برای اینکه چرخ اقتصاد کشور بچرخد ضروری است.

وی افزود: دولت‌ها از مردم مالیات می‌گیرند که بتوانند خدمات رفاهی عمومی مثل حمل و نقل، بهداشت، آموزش، تسهیل سرمایه‌گذاری، تسهیل کسب و کار را فراهم کنند، بر همین اساس دولت‌ها برای اینکه بتوانند این بسترها را آماده کنند بخشی از درآمد افراد را اخذ می‌کنند و به شکل‌های مختلف به زندگی آن‌ها باز می‌گردانند.

رئیس اداره دارایی و امور مالیاتی شهرستان اسلام‌آبادغرب خاطرنشان کرد: هدف و اصل مهم در بحث مالیات مبحث عدالت است که با استراتژی کلان جمهوری اسلامی مطابقت دارد، اگر قوانین و مقررات مالیاتی به درستی اجرا شود بحث عدالت نیز به درستی تبیین می‌شود.

وی بیان کرد: بحث عدالت به این معنی است از افرادی که درآمد بالاتری دارند با نرخ‌های بیشتر مالیات می‌گیرند برای اینکه تجمیع ثروت در دست این افراد شکل نگیرد.

فرزاد رستمی گفت: مالیات پول زور نیست بلکه به منظور اجرای عدالت است، مالیات برای بحث علمی، فرهنگی، زیرساختی و بحث عدالت در اجرای قوانین مالیاتی و وصول مالیات بوده و بر اساس آمار موجود حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد پرونده‌های ما در هیأت حل اختلاف مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم ماده ۱۳۲ و قانون برنامه دائمی، سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شود.

رستمی افزود: شرکت‌های تولیدی شهرستان به استثنای مرغ پرطلایی و مانیزان می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند؛ به دلیل منقضی شدن مدت ۱۰ تا ۱۳ ساله بقیه شرکت‌ها در منبع عملکرد معاف از مالیات هستند.

وی گفت: از سال ۱۴۰۰ به استناد برنامه‌های قانونی دائمی همه شرکت‌ها اعم از تولیدی، بازرگانی و خدماتی می‌توانند از این معافیت تا سقف معافیت مناطق آزاد ۲۰ساله استفاده کنند.

وی بیان کرد: هر سال اشخاص حقیقی تا خرداد و اشخاص حقوقی نیز در تیرماه باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

رئیس اداره دارایی و امور مالیاتی شهرستان اسلام‌آبادغرب عنوان کرد: مشاغلی مثل طلافروشان، آهن‌آلات‌فروشان، لوازم آرایشی - بهداشتی به صورت فصلی تا یک ماه فرصت دارند اظهارنامه  مالیاتی خود را ارائه دهند و بر اساس میزان خریدی که کرده‌اند، اعتبار آن‌ها ارزش‌افزوده‌ای است که پرداخت کرده‌اند.

رستمی گفت: خوشبختانه در سه سال اخیر این اداره مالیاتی موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه‌های عملیاتی و درآمدهای مالیاتی شده است که این موضوع باعث تحقق بودجه جاری و عمرانی شهرستان نیز شده است.

وی گفت: در منبع مشاغل برای عملکرد ۱۴۰۲ معافیت پایه در صورت تسلیم اظهارنامه حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر است، علاوه بر این تخفیفات و تعدیلات دیگری هم برای این مؤدیان در زمان قبولی فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون یا توافق موضوع ماده ۲۳۸ در برگ‌های تشخیص اعمال می‌شود. 

رئیس اداره دارایی و امور مالیاتی شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: به طور کلی قریب به ۵۰ درصد مؤدیان بخش مشاغل معاف از مالیات بوده و مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، مابقی نیز شامل تخفیف مالیاتی، تقسیط و بخشودگی جرائم می‌شوند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V53d6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار