حالت تاریک
نماینده منتخب هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس:

معلمان سفیران روشنی و پیام‌آوران نور هستند

معلمان سفیران روشنی و پیام‌آوران نور هستند

نماینده منتخب شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس با اشاره به نقشی اساسی و سازنده معلمان، گفت: معلمان را می‌توانیم به عنوان سفیران روشنی و پیام‌آوران نور تعبیر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در عظمت و جایگاه معلم می‌توان گفت که خداوند بعد از خلقت بحث معلم بودن خود را تبیین می‌کند، بندگی مختص خداست ولی امام علی (ع) در حدیثی می‌فرماید: «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً؛ هرکس کلامی به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است" که نشان دهنده جایگاه و عظمت معلم است. 

نماینده منتخب شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس افزود: سرنوشت جوامع بشری مرهون تلاش معلمان و آموزگاران و کسانی است که در راستای آموزش به دیگران تلاش می‌کنند است و در توان و قدرت هیچ کس نیست که این جایگاه و این مقام را بتواند درست توصیف کند. 

وی با اشاره به نقش معلمان تصریح کرد: نقش معلم درواقع نقش رسولان است منتهی به معلمی به عنوان شغل انبیاء نگاه می‌شود چون این قشر به جامعه آگاهی می‌بخشد و آگاهی موجب می‌شود که انسان رشد و منزلت پیدا کند و عرفان به ذات اقدس الهی پیدا کند. 

احمدی بیان داشت: کسی که می‌خواهد خدا را بشناسد باید خودش را بشناسد و این خودشناسی و خداشناسی در سایه تعلیم و تربیت است که به دست معلمان و آموزگاران حاصل می‌شود. 

نماینده منتخب شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس با اشاره به نقشی اساسی و سازنده معلمان، ادامه داد: معلمان را می‌توانیم به عنوان سفیران روشنی و پیام‌آوران نور تعبیر کنیم و از طرفی دشمن در جهت جهل‌ستیزی بشر نقش اساسی دارد و انسان و جامعه رشدیافته جامعه‌ای است که بتواند دانش و آگاهی خود را ارتقا دهد و این توسط طبقه معلمان باید آموزش داده شود. 

وی در پایان گفت: هر سال سالروز شهادت معلم و مفسر بزرگ علامه شهید مطهری به عنوان روز معلم را برای ارج نهادن به مقام شامخ معلمان گرامی می‌داریم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از