حالت تاریک
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

مقبولیت مردمی پرورش‌یافتگان مکتب خمینی

مقبولیت مردمی پرورش‌یافتگان مکتب خمینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره) از مقبولیت مردمی برخوردارند، گفت: اسطوره‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی شاگرد مکتب امام خمینی(ره) بودند.

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: خلاف مدل‌هایی که در جهان و در اندیشکده‌های مختلف تجربه و ارائه شده بود امام خمینی(ره) مدلی را برای حکمرانی ارائه کردند که اساس آن بر پایه مبانی دینی و شرعی حاکم بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) کتاب کشف‌الاسرار را در سال ۱۳۲۸ به نگارش درآوردند، افزود: بنابراین امام راحل سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب بر روی موضوع حکومت اسلامی تحقیق و تمرکز داشتند. 

وی گفت: ایشان در سال ۱۳۴۸ کتاب ولایت فقیه را به رشته نگارش درآوردند، هر شخصی با هر ظرفیتی که در ورودی مدل حکمرانی ارائه شده توسط امام خمینی(ره) قرار گیرد حتی اگر آورده کمی نیز داشته باشد با پرورش در این مدل و این نظام به فردی نخبه مبدل می‌شود.

شعبانی تصریح کرد: اسطوره‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی پرورش یافته این مدل حکمرانی هستند آنها شاگرد مکتب امام خمینی(ره) بودند.

وی ادامه داد: پرورش‌یافتگان این مکتب از مقبولیت مردمی برخوردارند همچنان که مردم، حاج قاسم و آیت‌الله رئیسی را قبول داشتند حضور مردم در تشییع پیکرهای یک ژنرال نظامی و یک مدیر اجرایی کشور با وجود مشکلات اقتصادی نشان‌دهنده قدردانی مردم از پرورش‌یافتگان و تنفس‌کنندگان مکتب خمینی کبیر است. 

شعبانی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی و شهید آیت‌الله رئیسی پدیده‌هایی کم‌نظیر در فرآیند انقلاب اسلامی بودند، گفت: امام راحل مبانی و فضای انقلاب اسلامی را به گونه‌ای طراحی کرده است که هر کس که به مبانی دینی و شرعی اعتقاد داشته و اهل عمل باشد و نیز شایستگی‌های مد نظر امامین انقلاب را داشته و در تراز انقلاب باشد می‌تواند به یک اسطوره در نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شود.

 وی افزود: حضرت امام خامنه‌ای نیز خود پرورش‌یافته و شاگرد مکتب امام خمینی(ره) هستند، مسیر نورانی و با ارزش، فضایی که برای مردم در جمهوری اسلامی فراهم شده، صدرنشینی ایران اسلامی در جهان اسلام، همگی مدیون امام راحل و مکتب پر ارزش ایشان است.

شعبانی گفت: نباید بگذاریم معارف و آموزه‌های امام خمینی(ره) در جامعه کم‌رنگ شوند، امام راحل موقعیت و فضایی منحصر به فرد برای جامعه اسلامی فراهم کردند که همگان باید متوجه اهمیت آن شوند. 

وی افزود: نباید نام امام راحل و مکتب ارزشمند ایشان را تنها در روزهای خاص در سال همچون چهاردهم و پانزدهم خرداد خلاصه کنیم بلکه باید در اندیشه‌های سیاسی امام راحل و مدل حکمرانی ایشان بازنگری صورت گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از