حالت تاریک
Logo
جمعه, 25 آبان 1403
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

مهدویت امتداد نهایی غدیر است

مهدویت امتداد نهایی غدیر است

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: در امتداد غدیر حادثه ظهور وجود دارد این دو جریان بی‌ارتباط به هم نیستند بلکه جریان ظهور حضرت مهدی(عج) تکمیل‌کننده حادثه غدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: روز غدیر روز تجدید بیعت با ولایت است؛ سال دهم هجرت پیامبر خدا(ص) سفر مهمی را تحت عنوان حجه‌الوداع شروع کردند در این سفر مأمور به وظیفه مسئله حج و ولایت بودند. 

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: در این مسافرت که آخرین مسافرت پیامبر(ص) قبل از رحلت ایشان بود ۱۲۰ هزار نفر ایشان را همراهی کردند، مأموریت ابلاغ ولایت به عنوان اساسی‌ترین مامویت انجام شد و امیرالمومنین(ع) به عنوان وصی، خلیفه و جانشین آن حضرت و همچنین جانشینان بعد از آن حضرت معرفی شد. 

وی تصریح کرد: پیامبر خدا در آن خطبه‌ای که روز غدیر خم خواندند به اوصاف حضرت مهدی(ع) اشاره کردند، ایشان بارها و بارها در روایات متعدد به بحث امامت و آخرین وصی خودشان اشاره داشتند که در کتاب «معجم‌الاحادیث الامام مهدی» این روایات را جمع‌آوری کرده نزدیک به ۵۶۴ روایت وجود دارد.

ایرانی بیان داشت: حادثه غدیر بعد از حادثه بعثت پیامبر یکی از بزرگترین حوادث تاریخ بشر است، غدیر امتداد حکومت خداوند در روی زمین است؛ خداوند روزی که انسان را خلق کرد فرمود انسان را جانشین خود در روی زمین قرار می‌دهم، لذا انسان‌ها جانشین خدا شدند و انبیاء سردمداران این خلافت الهی بودند و پیامبران همان نمایندگان خداوند در میان انسان‌ها بودند، در این مقطع با آمدن ۱۲۴ هزار پیامبر که وظیفه خود را انجام می‌دهند رسالت و پیامبری به پایان می‌رسد و از طرف دیگر جریان امامت آغاز می‌شود. 

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حادثه غدیر در حقیقت تکمیل‌کننده رسالت انبیاست و در واقع جریان امامت تا انتهای وجود یک انسان در روی زمین حتی اگر فقط یک انسان در روی زمین بماند ادامه دارد در این میان سه بار در قرآن کریم آمده است «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ اسلام کره زمین را فراخوانده است»؛ آن اسلامی که کره زمین را بگیرد اسلام غدیر خم است زیرا در غدیر خم فرمود: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلاٰمَ دِيناً» یعنی از دین غدیر خم من راضی‌ام آن وقت راجع به آینده تاریخ می‌فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا خداوند وعده به مومنین داده است»؛ «لَيَستَخلِفَنَّهُم‌ فِي‌ الأَرض‌ِ که آنها را در زمین جانشین امت‌های شایسته گذشته کند»، در غدیر خم می‌فرماید رضیت لکم و در ظهور امام زمان(عج) می‌فرماید ارتضی، پیداست آن مکتبی که می‌تواند تمام دنیا را در زیر پرچمش جمع کند همان «رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ» است. 

وی ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دین اسلام همیشه در میان انسان‌ها امامی باید وجود داشته باشد و اگر امامی وجود نداشته باشد زمین بر سر اهلش ویران می‌شود، بنابراین غدیر حادثه امامت را برای بشریت ایجاد کرد و نوید امامت را دادند و امامت را به انسان‌ها معرفی کردند. 

ایرانی در پایان گفت: در امتداد غدیر حادثه ظهور وجود دارد این دو جریان بی‌ارتباط به هم نیستند بلکه جریان ظهور حضرت مهدی(عج) تکمیل‌کننده حادثه غدیر است و آن‌چه که پیامبر در حقیقت در روز عید غدیرخم در رابطه با امیرالمومنین(ع) فرمودند و اختیاراتی را که امام علی(ع) داشتند  و محقق نشد؛ در عصر ظهور همه آن انتظارات محقق می‌شود و هیچ کسی نمی‌تواند مانع اهداف غدیر و امامت شود در حادثه ظهور اتفاق عمده‌ای که می‌افتد این است که تمام آنچه که خداوند از بشر انتظار دارد انجام می‌شود و مطلوب خدا هر چه هست همه در روی زمین اجرا می‌شود بنابراین مهدویت مکمل و امتداد نهایی غدیر است. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از