حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
نارضایتی شهروندان اسلام‌آبادی از بساط پهن دستفروشان
تلنگری به مسئولان؛

نارضایتی شهروندان اسلام‌آبادی از بساط پهن دستفروشان

معضل سد معبر یکی از چالش‌های جدی در شهرستان‌های بزرگ از جمله اسلام‌آبادغرب است که باید متولیان امر برای آن چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سد معبر بساط‌گستران و دستفروشان در پیاده‌رو خیابان‌های کم‌عرض، تردد عابران پیاده را با مشکل مواجه کرده تا جایی که عابران پیاده مجبور هستند از خیابان گذر کنند و همین موضوع سبب نارضایتی شهروندان اسلام‌آبادی شده است.

اگرچه باید پذیرفت که این معضل تنها مبتلا به شهرستان اسلام‌آبادغرب نیست اما مردم این خطه، از مسئولان امر انتظار دارند که به‌طور جدی نسبت به جمع‌آوری دستفروشان شهر اقدام کنند.

فضایی برای استقرار دستفروشان اسلام‌آبادی ایجاد شده

امیرسعید جلیلیان‌ شهردار اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: نمایشگاه و غرفه‌های بازار هفتگی برای سرپرستان خانوار، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست یا کسانی که در حوزه اشتغالزایی خانگی هستند، احداث شده است. 

وی با اشاره به تشکیل بازاچه هفتگی در شهرستان اسلام‌آبادغرب، افرود: این بساط فراهم شده با استقبال خوبی مواجه است و درصدد هستیم این غرفه‌ها و نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان به شکل دائمی برپا شود.  

شهردار اسلام‌آبادغرب بیان داشت: در بحث  اشتغالزایی برای دستفروشان درصدد هستیم فضایی در نقاط مختلف شهر ایجاد شود که دستفروشان و کاسبانی که در این زمینه ارتزاق می‌کنند در آن‌جا مشغول شوند.

وی افزود: به‌منظور استقرار دستفروشان فضایی مهیا شده منوط به اینکه سد معبر رفع و رضایت مردم بابت عبور و مرور فراهم شود که زمینه اشتغال چه در عرضه محصولات خانگی و چه محصولات تولیدی ایجاد می‌شود.

ضرورت توسعه طرح استقرار دستفروشان در مکانی خاص 

جابری معاون برنامه‌ریزی فرماندار اسلام‌آبادغرب نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ گفت: با توجه به نیاز شهرستان و ساماندهی دستفروشان سطح شهرستان اسلام‌آبادغرب و همچنین کمک به اشتغال‌آفرینی شهر به همت اصناف و کارگروه زنان و خانواده طرحی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: بازارچه هفتگی برای فروش اجناس مورد نیاز مردم در پارک ملت ایجاد شده است، لذا با توجه به فلسفه وجودی این کار تحت عنوان کمک به زنان سرپرست خانوار و افرادی که در حال کسب معاش هستند، این مکان فعال شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار اسلام‌آبادغرب عنوان کرد: از مردم شهرستان انتظار داریم از این طرح استقبال کنند و برای خرید در این مکان حضور پیدا کنند و این طرح در سطح مناطق شهر اسلام‌آبادغرب توسعه پیدا کند و به‌صورت هفتگی و هفته بازار برپا شود و باعث توسعه، رونق و ایجاد اشتغال در سطح شهرستان شود. 

استقرار دستفروشان برای شهروندان اسلام‌آبادی خطرآفرین شده

مهدی بساطی شهروند اسلام‌آبادی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ گفت: وانت‌بارها علاوه بر ایجاد سد معبر، برای تبلیغ و فروش اجناس از بلندگو استفاده می‌کنند نه‌تنها آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند بلکه آرامش را از ساکنان می‌گیرند، برخی کاسبان با ایجاد سد معبر به حقوق شهروندان تجاوز و از معابر عمومی استفاده خصوصی می‌کنند. 

وی افزود: وانت‌بارها تصویری نازیبا به فضای شهری داده‌اند و باعث ایجاد خطر و مشکلات زیادی هستند، لازم است شهرداری مکان مناسبی را برای فروش وانت‌بارها تعیین کند تا اختلالی در رفت و آمد عابران پیاده ایجاد نشود. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ تصرف شهر توسط دستفروشان مشکلاتی را برای تردد شهروندان به وجود آورده است و چهره‌ای نازیبا به شهر بخشیده است بر همین اساس انتظار می‌رود مسئولان امر برای حل این معضل شهری چاره‌ای بیندیشند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از