حالت تاریک
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

نرخ‌نامه اجاره‌بها در کرمانشاه به‌زودی اعلام می‌شود

نرخ‌نامه اجاره‌بها در کرمانشاه به‌زودی اعلام می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن به ایام جابه‌جایی مستأجران گفت: بر اساس نظر شورای مسکن نرخ‌نامه اجاره‌بها در کرمانشاه به‌زودی اعلام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رامین الماسی صبح امروز شنبه در نشست شورای مسکن استان کرمانشاه با حضور مسئولان اظهار داشت: نشست ملی شورای مسکن به ریاست سرپرست هیأت دولت و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در نشست شورای مسکن بررسی افزایش نرخ اجاره‌بها در شهرهای مختلف بود که مقرر شد استان‌ها پیشنهادات خود را تا فردا برای وزارت راه و شهرسازی ارسال کنند.

الماسی بیان کرد: برای مشخص شدن نرخ افزایش اجاره‌بها در استان کرمانشاه بر اساس نظر استاندار کرمانشاه مقرر شد کارگروهی نرخ اجاره‌بها در نقاط مختلف شهر را بررسی کنند و نهایتاً فردا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون هیأت وزیران در سال یک‌هزار و ۴۰۱ که می‌توان به آن برای افزایش نرخ اجاره‌بها استناد کرد می‌توان ۲۵ درصد برای کلانشهرها و ۲۰ درصد برای سایر شهرها افزایش قیمت را مصوب کرد اما نیازمند تصمیم نهایی شورای مسکن برای این موضوع هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: مالکان در صورتی می‌توانند نسبت به فسخ قرداد فعلی اقدام کنند که مالک واحد مسکونی را به فروش رسانده باشند، تخریب و بازسازی در حال انجام باشد، مستأجر نسبت به تعهدات خود کوتاهی داشته باشد، فرزند مالک ازدواج و قصد سکونت در آن خانه را داشته باشد، مالک تنها دارای یک خانه باشد و قصد سکونت در آن منزل را داشته باشند.

الماسی خاطرنشان کرد: همچنین برای نظارت و کنترل قیمت اجاره‌بها در استان کرمانشاه گروهی شامل راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، اصناف و... تشکیل شده و تا بتوانیم از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و تخلفات جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۷۶۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه باید تأمین می‌شد که تاکنون ۲ هزار و ۸۶ هکتار زمین مشخص شده است و مشکلی برای تأمین زمین در استان با تلاش‌های صورت گرفته نداریم و یک هزار و ۵۶۷ هکتار در حال آماده‌سازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در سال یک هزار و ۴۰۱ در بافت فرسوده تنها برای یک هزار و ۳۱۱ مورد پروانه نوسازی و ساخت تشکیل شد که اين آمار طی دو سال گذشته به ۶ هزار و ۷۱۰ مورد افزایش یافته است که در رتبه ۱۷ کشور قرار داریم.

الماسی عنوان کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۸ پرونده واگذاری به گروه‌های ساخت، ۳هزار و ۱۷۶ پرونده برای طرح جوانی جمعیت و ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده ایثارگری تشکیل شده که مجموع آن به ۲۲ هزار و ۴۴۹ مورد می‌رسد در حوزه روبنایی نیز ساخت مجتمع‌های آموزشی و درمانی و روشنایی معبر اقدامات مثبتی صورت گرفته که تنها برای خرید تیر چراغ برق پروژه‌های نهضت ملی مسکن ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از