حالت تاریک
امام‌ جمعه کرمانشاه:

نمایندگان منتخب در میان مردم باشند

نمایندگان منتخب در میان مردم باشند

امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: نمایندگان منتخب آن روزهایی که با مردم مأنوس بودند این لذت را بگذرانند استمرار پیدا کند و باز هم همچنان مردم، نمایندگان خود را به مناسبت‌های مختلف در بین خودشان ببیند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید حکم روزه بر شما واجب شد؛ تا بندگان خدا روزه‌داری را اگر عذری ندارد در ماه مبارک رمضان و به عنوان حکم واجب شرعی انجام دهند و  این واجب شرعی  بر امت‌های قبل از شما هم واجب شده بود. 

امام جمعه کرمانشاه افزود: خداوند متعال می‌فرماید روزه‌داری به این علت واجب شد که شاید در اثر این روزه داری شما اهل تقوا شوید، پس همه هدف و فلسفه وجودی روزه داری ماه مبارک رمضان و روزه‌های استحبابی آن است که در اثر آن انسان‌های مومن اهل تقوا شوند به این صورت که وقتی بنده مومن در ماه مبارک رمضان از اموری که قبلا بر او حلال و مجاز بوده است که استفاده کند. 

وی با اشاره به اینکه روزه‌داری باعث ایمان و اراده قوی در انسان می‌شود که می‌تواند در غیر از ماه رمضان از حرام خدا چشم بپوشد، تصریح کرد: امیدواریم روزه‌داری ما در ایام ماه رجب و شعبان و ان‌شاءالله ماه مبارک رمضان و حضور در مهمانی خدا با توسلات و استمدادی که از خدای متعال می‌کنیم منشا تقویت تقوا در وجود همه ما بندگان خدا و مومنین و مومنات شود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری بیان داشت: بیستم اسفندماه روز راهیان نور نامگذاری شده است، اتفاق فرهنگی بسیاری مهمی که در کشور ما از سالیان گذشته با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب انجام گرفت و به فضل الهی سال به سال رونق و توسعه پیدا کرد و حقیقتا نقش یک زیارت بصیرت افزایی را ایفا می‌کند و در سازندگی و ایجاد تحول روحی و معنوی مخصوصا در وجود نسل جوانی که آن دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده‌اند و حضور امام راحل را درک نکرده‌اند؛ نقش به‌سزایی دارد. 

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس همان جاهایی که قتگاه شهیدان ماست و چندصد هزار نفر از انسان‌هایی که از بهترین‌های روی زمین بودند در این مناطق مرزی بین ما و کشور عراق به شهادت رسیدند و بنابراین حضور در آن مناطق می‌تواند حقیقتا منشا تحول روحی و معنوی و سازندگی باشد اقدام بسیار مهمی است. 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در استان هم مناطق فراوانی داریم که از چنین موهبت الهی برخوردار است بنابراین ما هم باید بتوانیم در استان از این فرصت معنوی هم برای جوانان و هم برای سایر استان‌ها در کشور استفاده کنیم و بهره‌مند شویم؛ از همه کسانی که در ستاد راهیان نور تا به امروز زحمت کشیدند تشکر می‌کنم ولی ما انتظار داریم که فرهنگ راهیان نور در استان ما و کشور ان‌شاالله در آینده رونق بیشتری پیدا کند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری گفت: ماه مبارک رمضان در این هفته آغاز می‌شود، پیامبر در خطبه شعبانیه سفارش کرده است در این ماه نسبت به ایتام، فقرا و ضعفا توجه ویژه‌ای داشته باشید، وقتی تشنه و گرسنه شدید گرسنگی و تشنگی روز قیامت را به یاد بیاورید؛ یعنی از لحظه لحظه آنچه که در این ماه بر ما می‌گذرد استفاده معنوی ببریم برای ارتقاء معنوی خود و حل مشکلات و مسائلی که در جامعه اسلامی وجود دارد. 

امام جمعه کرمانشاه با ارشاره به فضلیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان، افزود: از گذشته دور مرسوم بود که در خانه‌ها جلسات ختم قرآن برگزار می‌شد، برنامه‌های بزرگتری هم مسئولان شورای قرآن در دست تدارک دارند که ان‌شاالله مومنین و مومنات این برنامه‌ها را هم همراهی خواهند کرد. 

وی ادامه داد: روز ۲۲ اسفندماه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است که روز بسیار مهمی است و ما هر اقدامی که برای معرفی شهدا انجام دهیم برای اینکه نسل جوان ما با شخصیت این شهدای والامقام آشنا شوند کم است و تا رسیدن به آن قله مطلوب در این عرصه که جامعه ما حقیقتا شهدا را بشناسد و به سیره همه شهدای والامقام در همه عرصه‌ها عمل کند فاصله داریم که از این فرصت هم خوب است که حداکثر استفاده شود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری افزود: انتخابات به فضل الهی به خوبی در کمال امنیت برگزار شد و واقعا آن چهار عنصری که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده بودند به فضل الهی محقق شد؛ در این خصوص چند نکته حائز اهمیت است، نکته اول این است که ۴۱ درصد مشارکت مردم در انتخابات بوده است، نکته قابل تأمل این است که در دنیا انتخاباتی که در برخی از کشورها برگزار می‌شود ابدا کسی در مخالفت با آن انتخابات صحبت نمی‌کند بلکه همه مشوق هستند.

وی بیان داشت: همین کشورهای غربی به دلیل اینکه می‌خواهند کشورهای تحت سلطه‌شان یک ظاهری از دموکراسی مردم سالاری هم داشته باشند به شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند، تنها کشوری که در دنیا همین امر مردم‌سالاری را خودش بر اساس قانون اساسی و بدون تاثیرپذیری از غربی‌ها انجام می‌دهد کشور عزیز ایران اسلامی است که این انتخابات را از روز اول با رای مردم پیش‌بینی کرده است. 

امام جمعه کرمانشاه اذعان داشت: کشورهای غربی در صدها شبکه رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی علیه انتخابات کشور ما تبلیغ می‌کنند بنابراین از این ۴۱ درصد مشارکت را حداقل باید دو برابر حساب کرد و نصف ریزش آن اثر تبلیغات مسمومی است که هم دشمنان خارجی و هم عوامل داخلی که در زمین دشمن بازی می‌کنند، چه بخواهند چه نخواهند چه بفهمند چه نفهمند. 

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که با آرا مردم انتخاب شدند و به قدرت رسیدند امروز برای همین مردم قیافه می‌گیرند حقیقتا این نهایت وقاحت است که برخی متوجه نیستند که از این فضایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده است به این صورت سوءاستفاده کنند، بنابراین این رایی که با این سطح از مخالفت و تبلیغ منفی، ۴۱ درصد مشارکت داشته است باید خیلی بیشتر از این محاسبه کرد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: همان کشورهایی که کلی تشویق می‌کنند با آماری کمتر مثل ۳۰ درصد و ۳۵ درصد انتخابات را برگزار و کلی هم در بوق و کرنا می‌کنند که مشارکت چنین و چنان بود، یعنی آن‌ها با آن همه تشویق کمتر از آمار مشارکت در کشور ما؛ درصد مشارکت کشور ما را مبنی بر این می‌گذارند که نظر مردم منفی است. 

وی یادآورد شد: مشکلات معیشتی و… در کشور ما وجود دارد ولی خود آمارها می‌گوید که مشکلات اقتصادی درعدم شرکت تاثیر نداشته است به دلیل اینکه مناطق مرفه‌نشین کمترین درصد شرکت را داشته‌اند و بیشترین شرکت متعلق به استان‌های محروم بود؛ استانهایی که از زمان قبل از انقلاب تا به امروز هنوز نتوانسته‌اند آن محرومیت را جبران کنند از جمله استان خود ما، که بنده به سهم خودم به عنوان خادم شریف مردم استان از حضور همه افرادی که حاضر شدند و رای دادند تقدیر و تشکر می‌کنم. 

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: امروز بخش عمده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور مشخص شدند، تعدادی هم به دور دوم کشیده شده است، بحمدالله انتخابات بسیار سالم و در امنیت کامل برگزار شد از تلاش‌های همه دستگاه‌های امنیتی نظامی، انتظامی که برای برقراری امنیت انتخابات تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. 

وی گفت: از خداوند متعال برای کسانی که انتخاب شدند آرزوی موفقیت داریم که ان شاالله بتوانند منشأ بسیار خوبی به مردم عزیز ما باشند، آن روزهایی که در بین مردم قرار گرفتند و با مردم مانوس بودند این لذت را بگذرانند استمرار پیدا کند و باز هم همچنان مردم نمایندگان خود را به مناسبت‌های مختلف در بین خودشان ببیند و با واقعیت‌های زندگی مردم از نزدیک آشنا باشند. 

وی در پایان گفت: نمایندگان اگر طرح و قانونی را تصویب می‌کنند با توجه به واقعیات زندگی مردم و مخصوصا قشر محروم جامعه باشد که برای محرومیت‌زدایی در بخش‌هایی که مواجه هستیم در آن بخش‌ها جهت‌گیری برنامه‌ها به نحوی باشد که ما روز به روز به سمت محرومیت‌زدایی و رسیدن به شرایط بهتری در زندگی و معاش مردم باشیم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از