حالت تاریک
Image
Logo
یکشنبه, 15 مهر 1403
هدف کنگره‌های شهدا ماندگاری سیره شهیدان است
مسئول اعزام سازمان اردویی راهیان نور کرمانشاه:

هدف کنگره‌های شهدا ماندگاری سیره شهیدان است

مسئول اعزام سازمان اردویی راهیان نور کرمانشاه گفت: با برگزاری این کنگره‌ها فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ مانده و باعث می‌شود این سیره در بین مردم ماندگار شود.

عین‌الله صفری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست لذا این فرمایش مقام معظم رهبری بهترین دلیل برای برگزاری کنگره‌های شهداست. 

وی افزود: با برگزاری این کنگره‌ها فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ مانده و باعث می‌شود این سیره در بین مردم ماندگار شود نمونه این ماندگاری قیام عاشورا است که برپایی مراسم محرم و صفر باعث می‌شود فرهنگ اصیل و ناب عاشورا ماندگار شود. 

صفری خاطرنشان کرد: تهاجم  و شبیخون فرهنگی دشمن بر نسل جوان از دبیرستان تا دانشگاه مستولی شده و قصد دارد که بین نسل جوان که عمدتاً تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفته‌اند با دوران طلایی دفاع مقدس فاصله بیشتری انداخته و جوانان را با آن غریبه سازند. 

مسئول اعزام سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تأکید کرد: اگر فردا روزی کشوری قصد تهاجم به این آب و خاک را داشته باشد با الگو قرار دادن سیره شهدا روحیه رشادت و دفاع در بین جوانان تقویت می‌شود و اینجاست که اهمیت این کنگره‌ها و یادواره‌ها برای نسل جوان بیشتر نمود پیدا می‌کند. 

وی اذعان داشت: با اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار و معرفی زندگی سراسر نور شهدای دفاع مقدس و فرماندهان آن دوران پرافتخار که عمدتاً جوان بودند همچنین از طریق دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، جانبازان و ایثارگران می‌توان نسل طلایی جوانان را از این غریبگی درآورد. 

صفری به راهکارهای آشنا کردن جوانان و جامعه با سیره شهدا نیز اشاره کرد و گفت: بازدید از یادمان‌های شهدا و روایتگری رشادت‌های آن‌ها از بهترین راهکارهای شناخت بیشتر شهیدان است که در این راستا اردوی راهیان نور خانوادگی و خودروهای شخصی ویژه بسیجیان و پاسداران برای بازدید از یادمان شهدای پاوه در قالب اردوهای تعالی‌بخش سیاحتی - زیارتی و تلفیقی تدارک دیده شده و علاقمندان می‌توانند از این یادمان دیدن کنند. 

وی در پایان یادآور شد: از جمله برنامه‌هایی که در این اردوی خانوادگی در نظر گرفته شده روایتگری در یادمان است که هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۲ انجام می‌شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از