حالت تاریک
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه:

وحدت اقتدار اسلام را حفظ می‌کند

وحدت اقتدار اسلام را حفظ می‌کند

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: وحدت می‌تواند هیمنه و اقتدار اسلام را حفظ کند و مسلمانان به جایگاه واقعی خودشان دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام کمال بیات در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، ضمن تبریک هفته وحدت با بیان اینکه اتحاد مسلمانان با یکدیگر یک امر طبیعی و بدیهی است، اظهار داشت: بزرگترین ضربه‌ای که مسلمانان از صدر اسلام تاکنون خورده‌اند به دلیل همین اختلافات قومی و مذهبی بوده است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: اگر تاریخ را مرور کنیم متوجه می‌شویم که دشمنان اسلام برای ضربه‌زدن به پیکره اسلام همواره روی اختلافات داخلی مسلمانان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از همین اختلاف‌نظرها و جنگ‌های داخلی برای تضعیف قدرت اسلام بهره برده‌اند.

 

وی گفت: بر اساس تجربه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، در سایه اتحاد بین شیعه و سنی و سایر مذاهب توانستیم اقتدار و هیمنه‌ در شأن و جایگاه حقیقی اسلام را تجربه کنیم که ادامه این مسیر مرهون ایثارگری و خون شهدای شیعه و سنی بوده است.

 

حجت‌الاسلام بیات با تاکید بر اهمیت وحدت، تصریح کرد: دشمن برای شکست انقلاب و نظام مقدس اسلامی نقشه اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی را طراحی کرده و به مقدسات سایر مذاهب توهین کرده و در این میان از مسلمانان نادان چه شیعه و چه سنی در پیشبرد اهدافش سوءاستفاده خواهد کرد.

 

وی گفت: طبیعتا با ایجاد فتنه و هیجانی کردن طرف مقابل آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌کند لذا تجربه نشان داده که وحدت می‌تواند هیمنه و اقتدار اسلام را حفظ کند و مسلمانان به جایگاه واقعی خودشان دست پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام بیات با اشاره به سخنانی از امامین انقلاب، گفت: هر حنجره‌ای که درصدد باشد دانسته یا نادانسته بر تفرقه و اختلاف بدمد این چه بخواهد و چه نخواهد و چه بداند و چه نداند حنجره دشمن است و در اختیار دشمنان اسلام قرار دارد و به نفع ایادی شیطان حرف می‌زند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه خاطرنشان کرد: حفظ اقتدار و امنیت جامعه سالم در گرو حفظ وحدت است تا بتوان با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از