حالت تاریک
یک استاد دانشگاه:

موفقیت‌های وزارت اطلاعات در عملیات‌های پیچیده شگفت‌انگیز است

موفقیت‌های وزارت اطلاعات در عملیات‌های پیچیده شگفت‌انگیز است

یک استاد دانشگاه گفت: موفقیت‌های وزارت اطلاعات در عملیات‌های پیچیده شگفت‌انگیز است و این در پرتو مدیریت‌هایی که صورت گرفته است.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: وزارت اطلاعات یکی از وزارتخانه‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است که نقش بسیار مهمی در امنیت و حفظ استقلال کشور و در جلوگیری از توطئه‌ها و نفوذ دشمن دارد.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر وزارت اطلاعات نبود امنیتی هم حاکم نبود، افزود: یکی از ویژگی‌های افرادی که در وزارت اطلاعات فعالیت می‌کنند گمنام بودن آنها است لذا تعبیر سربازان گمنام امام زمان(عج) یکی از بهترین تعابیری است که برای این نیروهای خدمتگزار به‌کار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی گاهی سوالات مبهمی برای مردم به وجود می‌آید، گفت: کسانی که دوران قبل از انقلاب را درک کرده‌ یا تاریخ ساواک را مطالعه کرده‌اند با سازمان مخوفی روبرو می‌شوند که بزرگترین جنایات و شکنجه‌ها را در حق ملت ایران اعمال ‌کرده است.

وی ادامه داد: ساواک به جای اینکه در خدمت مردم باشد در خدمت بیگانه و جنایت‌های یک رژیم مستبد بوده که خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات دقیقاً بر خلاف رفتارهای ساواک در نظام ستم‌شاهی عمل می‌کند.

شفیعی تصریح کرد: مأموریت وزارت اطلاعات خدمت به مردم و ایجاد شرایط مناسب زندگی در پرتو امنیت پایدار است و از این جهت نامگذاری سربازان امام زمان برای افرادی که در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند یک نامگذاری صحیح و دقیق است.

وی خاطرنشان کرد: این نیروهای خدوم تلاش می‌کنند تا با پیروی از امام زمان(عج) و سیره معصومین(ع) حاکمیت اسلام در کشور حفظ شود و طبیعتاً هرچه که اسلام در متن زندگی مردم وجود داشته باشد مردم از فواید زندگی دنیوی بهتر برخوردار می‌شوند.

شفیعی افزود: وزارت اطلاعات مسئولیت‌های مهمی بر عهده دارد که از آن جمله می‌توان به گردآوری و پردازش اطلاعات امنیتی اشاره کرد همچنین در عرصه بین‌المللی نیز در حفظ امنیت ایران در جایگاه بین‌المللی یکی از وظایف وزارت اطلاعات است.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: از سوی دیگر مبارزه با جنگ روانی دشمن که به شدت جریان دارد یکی دیگر از مسئولیت‌های خطیر وزارت اطلاعات است و همچنین نیروهای اطلاعاتی در این وزارتخانه وظیفه ایجاد امنیت اقتصادی برای فعالان اقتصادی را بر عهده دارند زیرا بهبود وضعیت معیشتی مردم در گرو امنیت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات در مبارزه با تروریسم نیز شاهکار کرده، اذعان داشت: هرگاه نیروهای تروریستی با برنامه‌های پیچیده سازمان‌های جاسوسی کشورهای معاند خواسته‌اند از طریق مرزها به کشور نفوذ کنند، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور خالصانه و به صورت گمنام وارد میدان شده‌اند و در اکثر موارد توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرده‌اند.

شفیعی گفت: همچنین از برنامه‌های وزارت اطلاعات فعالیت‌های ضد جاسوسی و ضد اطلاعاتی و مبارزه با تروریست است با توجه به جایگاهی که وزارت اطلاعات در حفظ امنیت مردم، امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی، امنیت اخلاقی و حفظ نظام دارند  طبیعتاً مورد غضب دولت‌هایی قرار می‌گیرند که نمی‌خواهند ایران منسجم و یکپارچه وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر ما امروز شاهد ایرانی هستیم که همه طوایف و اقوام در کنار هم دارند زندگی می‌کنند و یک اتحاد ناگسستنی بین آنها وجود دارد محصول تلاش‌ نیروهای گمنام امام زمان یا سربازان گمنام امام زمان است که خالصانه در این راه خدمت ‌می‌کنند بر همین اساس است که این وزارتخانه مورد غضب دشمنان قرار گرفته است.

شفیعی افزود: وزارت اطلاعات از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا به اتهام تروریسم و نقض حقوق شهروندان ایرانی مورد تحریم قرار گرفته در حالی‌که این یک ادعای کاملا مضحک است اداره اطلاعات نه تنها حقوق شهروندان ایرانی را نقض نمی‌کند بلکه بزرگترین مدافع حقوق شهروندان ایرانی است.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: اگر وزارت اطلاعات نبود امروز تروریست‌ها در کوچه، خیابان‌های شهر و روستاهای ما جولان می‌دادند و مردم ایران را به خاک خون می‌کشیدند بنابراین چگونه است که وزارت اطلاعات نقض شهروندان ایرانی می‌کند و در عین حال با این تروریست‌های خون‌خوار مبارزه می‌کند!

وی تصریح کرد: کسانی که حقوق شهروندان ایرانی را نادیده می‌گیرند همین گروهک‌های آمریکایی هستند که آنها را پرورش داده و آموزش می‌دهند حقوق و وعده‌های کلان می‌دهند که ملت بی‌گناه ایران را به خاک و خون بکشند و امنیت مردم را سلب کنند بنابراین وزارت اطلاعات یکی از وزارتخانه‌های راهبردی و خدمتگزار مردم است که مردم باید شأن و جایگاه این وزارت‌خانه را به خوبی قدر بدانند و ارج بنهند.

شفیعی افزود: نکته مهی وجود دارد اینکه موفقیت‌های وزارت اطلاعات در عملیات‌های پیچیده شگفت‌انگیز است و این در پرتو مدیریت‌هایی که صورت گرفته و با رهنمودهای مقام معظم رهبری وزارت اطلاعات علاوه بر اینکه بزرگترین خادم امنیت کشور است در عین حال بسیار پیشرفته است که می‌تواند توطئه‌های دشمن را به‌خوبی کشف کند و این یک امتیاز بسیار بزرگ است.

وی ادامه داد: مردم هم وظیفه دارند به خاطر حفظ امنیت کشور و مبارزه با دشمنان خون‌خوار و قسم‌خورده ایران با وزارت اطلاعات همکاری کنند لذا مردم باید کوچک‌ترین اطلاعاتی را که نشان دهنده توطئه‌های دشمنان و فعالیت رژیم تروریستی باشد در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهند زیرا بخش مهمی از موفقیت‌های این وزارتخانه به همکاری مردم با آن برمی‌گردد.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: همان‌طور که تا به حال مردم بزرگترین همکار وزارت اطلاعات به عنوان حامی خود بوده‌اند در آینده نیز این همکاری ادامه خواهد یافت تا شاهد کشوری آباد و سرشار از امنیت پایدار باشیم و بار دیگر یاد شهدای وزارت اطلاعات را که در اوج گمنامی با دشمن و مبارزه برخاستند و در اوج گمنامی به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم.

 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از