حالت تاریک

جشن میلاد حضرت زهرا در سرپل‌ذهاب برگزار شد

جشن میلاد حضرت زهرا  در سرپل‌ذهاب برگزار شد

میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا و بزرگداشت مقام والای زن در سرپل‌ذهاب برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی ساداتی صبح امروز چهارشنبه مراسم ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در  شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت: نگاه به زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) نشان می‌دهد که ایشان هرآنچه را از ارزش‌ها و باورهایی که به آن اعتقاد داشتند در زندگانی تجلی بخشیدند، شاید این ویژگی باعث شد تا ایشان در مقام علم و عمل سرآمد و الگوی همه امت اسلامی شناخته شوند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: امروز بانوان جامعه ما، با مطالعه سیره حضرت زهرا (س) می‌توانند به این ریسمان الهی چنگ بزنند و از این الگوی بشریت بهره ببرند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت امام راحل، یکی از موفق‌ترین عرصه‌هایی که توانست جامعه را حرکت دهد، اثرگذاری بانوان بود، بانوان به عنوان نیمی از جامعه بعد از انقلاب خودشان در عرصه علم، سیاست، ورزش، علوم دینی و تربیتی توانایی پیدا کنند و توانستند به برکت نظام اسلامی، در جایگاه خود خوب بدرخشند.

ساداتی افزود: جامعه اسلامی بانوان ما توانسته اند، فلسفه غرب را به چالش بکشند، این جمله همتراز گفته حضرت امام است که فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوانان و نوجوانان بود و حاج قاسم رشد یافته این مکتب بود.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین پیروزی‌ها این است که در نظام اسلامی فرزندان این ملت، امثال حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی و مفاخر علمی و مذهبی دیگر رشد پیدا کنند و اینجاست نقش و جایگاه مادر بودن خود را نشان دهند.

وی گفت: جامعه ما امروز توانسته علیرغم تهدیدها، تحریم ها، دشمنی ها، هویت خود را حفظ کرده، و نقطه اساسی نقش مادری است، لذا امروز  جامعه ما باید شکرانه این عظمت و به دست آوردن این جایگاه را به جا آورد.

امام جمعه سرپل‌ذهاب افزود: در زمانی که دشمنان می‌خواستند زن را به عنوان کالای جنسی معرفی کنند و هویت زن را به لجن بکشند این امام بود که این هویت درست را تشخیص داد و تمام این عظمت الگوگیری از حضرت زهرا (س) بود.

وی در پایان گفت: امروز، دنیای اسلام و بشریت باید از دریچه سیره حضرت زهرا (س) سیراب شود و اسلام را یاد بگیرد چون بحران امروز دنیا، بحران هویت انسانی است و در بین معصومین، حضرت زهرا (س) است که نقش آفرینی می‌کند که‌ای انسان، هویت اینگونه باید پیدا کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از