حالت تاریک
فرمانده انتظامی شهرستان سرپل‌ذهاب:

پدافند غیرعامل نیاز حیاتی یک جامعه است

پدافند غیرعامل نیاز حیاتی یک جامعه است

فرمانده انتظامي شهرستان سرپل‌ذهاب، پدافند غیر عامل را نیاز حیاتي یک جامعه برشمرد و بر آمادگي هرچه بیشتر نیروها در این زمینه برای کاهش آسیب‌پذیر در بحران‌ها و افزایش توان مقابله تاکید کرد.

سرهنگ نوذر شاه‌حسینی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با تبریک هفته پدافند غیر عامل، اظهار داشت: پدافند غیر عامل نیاز حیاتي یک جامعه است و براي موفقیت و پیروزی در این پدافند دشمن‌شناسی مهمتر از خود دشمن است و باید با شناخت روش‌هاي حمله دشمن علیه آن برنامه‌ریزی کنیم.

 

وي افزود: پدافند غیر عامل از مؤثرترین و بهترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات دشمن است و در این میان فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی می‌تواند در به‌کارگیری اصول و ضوابط و کاهش آسيب‌پذيري در این زمینه موثر واقع شود.

 

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه بخش عمده تهدیدات دشمنان در حوزه ایجاد فشار روانی بر جامعه است، اظهار داشت: پدافند غیر عامل را باید به یک فرهنگ تبدیل کنیم چرا که وقتی اصول پدافند غیرعامل رعایت شود هم جنبه صرفه‌جويي دارد و هم جنبه مسئولیت‌آفرینی و این می‌تواند براي کشور یک مسیر تعالي و رشد باشد.

 

سرهنگ شاه‌حسینی داشتن فهم دقیق و تفکر درست از پدافند غیرعامل را يکي از مهمترین نیازها در تأمین امنیت و به حداقل رساندن تهدیدات دانست.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه ما موظف هستیم با تلاش و برنامه‌ريزي و ارائه راهکار به وظیفه خود در این وادي عمل کنیم تا بتوانیم با کمترین خسارت در مقابل تهدیدات دشمن ایمن باشیم.

 

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه دارای ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از