حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
پرداخت تسهیلات مسکن نباید متوقف شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

پرداخت تسهیلات مسکن نباید متوقف شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه ساخت مسکن نیازمند اعتبار است، گفت: پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها نباید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رامین الماسی عصر امروز یک‌شنبه در شورای مسکن استان کرمانشاه اظهار کرد: جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران‌ کل ادارات تابعه برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی بر ادامه و تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها تأکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: همچنین وزیر راه و شهرسازی بر اجرای هم‌زمان ساخت و ساز واحدهای مسکونی و خدمات روبنایی تأکید کرد که امروز انجام این مهم در شورای مسکن استان در حال برنامه‌ریزی است.

الماسی با اشاره به اهمیت نوسازی بافت فرسوده در کرمانشاه، گفت: با همکاری نزدیک مدیریت ارشد استان و شهرداری کرمانشاه، اقدامات مؤثری در راستای بازآفرینی شهری انجام شده است؛ این تلاش‌ها منجر به کسب رتبه پنجم کشوری برای استان و رتبه سوم برای شهر کرمانشاه در حوزه بازآفرینی شهری شده است.

وی ادامه داد: همچنین امروز مصوب شد که بنیاد مسکن نسبت به تعیین تکلیف زمین‌های روستایی برای تشویق به مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا اقدام کند تا زمینه را برای مهاجرت معکوس شهروندان به روستاها فراهم آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: همچنین در نشست امروز شورای مسکن تعدادی از پیمانکاران پروژه‌های نهضت ملی مسکن گزارشی از پیشرفت ساخت و ساز را در استان کرمانشاه ارائه کردند و موانع پیش‌رو نیز مورد بررسی قرار گرفت.

الماسی با اشاره به وقفه به وجود آمده از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، بیان کرد: در نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی، مقرر شد بانک‌ها پرداخت تسهیلات را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

وی با اشاره به همکاری بانک مسکن با اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عنوان کرد: تاکنون هیچ پروژه‌ای در کرمانشاه به دلیل عدم پرداخت تسهیلات متوقف نشده اما برای آغاز پروژه‌های جدید مسکن با موانعی روبه‌رو هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین امروز ساخت یک هزار واحد جدید برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توسط بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفت.

الماسی در پایان تأکید کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان‌ کرمانشاه ۲۰ درصد است اما پروژه‌هایی نیز وجود دارد که از پیشرفت بیشتری برخوردار هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از