سازمان هواپیمایی:
پرواز چارتری اربعین نداریم
سخنگوی سازمان هواپیمایی از اعلام ضوابط و شرایط فروش بلیت پروازهای اربعین خبر داد و گفت: صدور بلیت اربعین توسط چارترکنندگان ممنوع است.
به گزارش شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ جعفر یازرلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازه زمانی پروازهای اربعین از ۲۴ مرداد الی ۹ شهریورماه تعیین شده و عرضه بلیط توسط شرکتهای هواپیمایی با هدف مدیریت عرضه و در دسترس بودن بلیت در طول بازه زمانی اربعین بهصورت پلکانی خواهد بود.
وی تصریح کرد: بهای بلیت یک طرفه از استانهای خراسانها، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شده است.
یازرلو بیان کرد: بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استانهای کشور (به استثناء استانهای فوقالذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: قراردادهای چارتری بین شرکتهای هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارترکنندگان ممنوع است.
وی ادامه داد: به منظور یکسانسازی هزینه استرداد بلیت در همه شرکتهای هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامهای انجام پرواز، مبلغ ۲۵ درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد میشود، همچنین از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامهای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰ درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد میشود.
یازرلو افزود: همه بلیتهای بازه اربعین در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکتهای هواپیمایی، دفاتر آنلاین فروش بلیت (OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوائی منتخب معرفی شده شرکتهای هواپیمایی به این سازمان صورت میپذیرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازرسان این سازمان به صورت حضوری در فرودگاههای کشور و دفاتر فروش یا غیر حضوری از طریق رصد سایتهای فروش بلیت، دریافت شکایت در سامانه حقوق مسافر سازمان یا دریافت گزارشات نهادهای نظارتی نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام و در صورت کشف تخلف نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی مربوطه اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.
یازرلو تصریح کرد: با هر گونه عرضه و فروش بلیت مسیر عتبات عالیات در بازه اربعین خارج از کانالهای تعیین شده برخورد قانونی انجام خواهد شد.
وی به زائران توصیه کرد هرگونه شکایت خود در خصوص عدم رعایت مراتب فوق را ضمن انعکاس به نمایندگان شرکتهای هواپیمایی که در فرودگاهها مستقر خواهند شد از طریق ثبت شکایت در سامانه حقوق مسافر این سازمان (به آدرس caa.gov.ir) پیگیری کنند.
منبع: خبرگزاری فارس
انتهای خبر/