حالت تاریک
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد:

برقراری پرواز کرمانشاه به نجف

برقراری پرواز کرمانشاه به نجف

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: از ۲۸ مردادماه تا ۹ شهریورماه پروازهای برنامه‌ریزی شده نجف در فرودگاه کرمانشاه جریان دارد.

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امسال از ۲۸ مردادماه تا ۹ شهریورماه پروازهای برنامه‌ریزی شده نجف در فرودگاه کرمانشاه جریان دارد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه افزود: بر این اساس ۴۸ پرواز رفت و برگشت از کرمانشاه به نجف و بالعکس انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه این پروازها توسط هواپیمایی «قشم‌ایر» و «پویا» انجام می‌شوند، گفت: هواپیمایی پویا از مسیر تهران به کرمانشاه و سپس به نجف به‌صورت روزانه انجام می‌گیرد و هواپیمایی قشم نیز چهار پرواز را برنامه‌ریزی کرده است.

بیاتی با بیان اینکه کرمانشاه به دلیل نزدیکی به مرز خسروی و مهران با مبحث پروازهای داخلی مرتبط با اربعین سر و کار بیشتری دارد، تصریح کرد: پروازهای هواپیما ساعت هفت صبح از فرودگاه کرمانشاه به سمت نجف پرواز می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: قسمت اعظمی از این پروازها مربوط به زائرانی است که از مشهد به کرمانشاه می‌آیند و از کرمانشاه به صورت زمینی عازم کشور عراق می‌شوند.

بیاتی افزود: با توجه به محدودیتی که فرودگاه نجف دارد برخی از زوار اربعین از طریق پروازهای داخلی از شهرهای مختلف به کرمانشاه وارد می‌شوند و از کرمانشاه با اتوبوس یا دیگر وسائط نقلیه خود را به سمت مرز خسروی می‌رسانند و از این مرز راهی عتبات عالیات می‌شوند. 

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد از ناوگان هوایی داخلی ایران در حال حاضر به مبحث ناوگان اربعین و زوار اربعین اختصاص پیدا کرده و این پروازهای ویژه تا ۹ شهریورماه ادامه دارند.

بیاتی ادامه داد: علاوه بر ۶۰ پروازی که از قبل انجام می‌شده اکنون قسمت اعظمی از آن به مبحث اربعین اختصاص یافته، همان‌طور که گفته شد ۴۸ پرواز ویژه اربعین نیز برای این ایام برنامه‌ریزی و اختصاص داده شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از