حالت تاریک

پلمب ۵۰ مطب دندانپزشکی متخلف در استان کرمانشاه

پلمب ۵۰ مطب دندانپزشکی متخلف در استان کرمانشاه

پلمب 50 مطب دندانپزشکی متخلف در استان کرمانشاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ مطب دندانپزشکی متخلف در استان کرمانشاه پلمب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، پرویز صوفیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تعرفه‌های دندانپزشکی بسیار متنوع و برای هر فرد با توجه به نوع خدمت متفاوت است، بنابراین امکان درج آن در داخل کلینیک‌ها و مطب‌ها وجود ندارد، اما در صورت گزارش در زمینه اضافه دریافت این موضوع رسیدگی می‌شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ مطب دندانپزشکی غیرمجاز در استان کرمانشاه با دستور مقام قضایی پلمب و یونیت‌ها مصادره شده است.

صوفیوند با اشاره به دریافت پول نقد از سوی برخی از مطب پزشکان عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی بر استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان نظارت مستمر دارند، اما اینکه چگونه از آن استفاده می‌شود یا شماره حساب دیگری ارائه می‌شود اداره مالیات نظارت دارد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در مطب برخی از پزشکان که بیماران بسیاری دارند به طور معمول وقت کافی برای بیمار صرف نمی‌شود، گفت: در این شرایط بیمار باید از پزشک درخواست کند وقت بیشتری را به او اختصاص دهد و در صورتی که انجام نشد می‌توانند به معاونت درمان گزارش دهند و سامانه پیامکی ۱۹۰ نیز آماده دریافت گزارشات مردمی است.

وی با اشاره به وضعیت کلینیک مهدیه در مرکز شهر کرمانشاه عنوان کرد: فضای این کلینیک قدیمی و محدود است و امکان گسترش آن وجود ندارد، اما کلینیک‌های دیگری همچون بوستان روبه‌روی بیمارستان امام رضا (ع) با حضور متخصصان ایجاد شده، اما مراجعه کننده ندارند در صورتی که پزشکان این مرکز با مهدیه مشترک است و چنانچه بیماران همکاری کنند مشکلات در مهدیه کاهش می‌یابد.

صوفیوند با بیان اینکه تمام مراکز درمانی موظف به انعقاد قرارداد با بیمه‌ها هستند در غیر این صورت مجاز به فعالیت نیستند، گفت: مردم استان باید مطالبه‌گر باشند و شکایات خود را به صورت مستند پیگیری کنند.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه محدودیت قانونی برای جلوگیری از خروج پزشکان از استان و حتی کشور وجود ندارد، افزود: هزینه هر ترم رشته پزشکی برای هر نفر حدود یک میلیارد تومان است و این باید برای پزشکان تعهد ایجاد کند که در شهر و استان خود به ارائه خدمت بپردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از