حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد:

پیش‌بینی مشارکت گسترده‌ فرهنگیان کرمانشاهی در انتخابات

پیش‌بینی مشارکت گسترده‌ فرهنگیان کرمانشاهی در انتخابات

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در انتخابات پیش رو حضوری گسترده از سوی فرهنگیان و دانش‌آموزان کرمانشاهی پیش‌بینی می‌شود.

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: حضور با شکوه جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن نویدبخش مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو است.

وی معلمان را امانت‌داران مردم خواند و افزود: به همه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آنها توصیه می‌کنیم حضوری فعال در انتخابات داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: حضور فعال مردم پای صندوق‌های رأی منجر به افزایش اقتدار ملی خواهد شد و این اقتدار امنیت را به‌وجود می‌آورد و در نهایت سبب توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

 برگزاری ۲۴ جشن تکلیف سیاسی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری ۲۴ جشن تکلیف سیاسی خبر داد و گفت: روزهای پنج‌شنبه هر هفته نیز کارگاه‌های جهاد تبیین برای فرهنگیان برگزار می‌شود.

محمدی به‌کارگیری منابع و امکانات آموزش و پرورش را به نفع یا علیه یک کاندید ممنوع خواند و گفت: البته از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: جلسات متعددی هم برای دانش‌آموزان، برای اولیا و هم برای فرهنگیان عزیز با رویکرد جهاد تبیین برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با تمام منابع و امکانات با ستاد انتخابات همراهی کرده است، گفت: انشالله بتوانیم در امر برگزاری انتخابات به بهترین شکل ایفای نقش کنیم.

محمدی افزود: در آموزش و پرورش وظیفه اصلی ما دعوت به حضور حداکثری و ایجاد شرایط لازم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است که تمام توان و امکانات خود را نیز در این راه به کار می‌گیریم اما هیچکس در آموزش و پرورش حق ندارد ذره‌ای چه از لحاظ شخصی و چه از لحاظ امکانات از یک کاندیدای به خصوص حمایت کند. 

وی بیان کرد: وظایف آموزش و پرورش در ارتباط با انتخابات عبارتند از ؛ دعوت به حضور حداکثری، ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات و کمک در برگزاری انتخابات.

محمدی ادامه داد: ما حق نداریم از امکانات و منابع دولتی به نفع یا علیه هیچ یک از کاندیداها استفاده کنیم البته اگر در جایی از آموزش و پرورش چنین اتفاقی رخ دهد حتما تخلف محرز است و هیچگاه مورد تأیید ما نخواهد بود و برابر با قانون با آن برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: با رجوع به رهنمون‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در می‌یابیم که ایشان درباره شاخصه‌های یک نماینده خوب نکات ارزشمندی را بیان کرده‌اند بنابراین می‌توان ویژگی‌های یک نماینده خوب را بدون اینکه از شخص خاصی نام برد برای مردم تبیین کرد تا مردم با آگاهی بیشتر نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

وی گفت: یک نماینده خوب باید ویژگی‌هایی داشته باشد از جمله اینکه اهل تقوا باشد، با خدا باشد، راستگو باشد، کسی باشد که منافع ملی و مردمی را به منافع شخصی خود ترجیح می‌دهد، به فکر آبروی کشور خود باشد، وکیلی امین برای مردم خود باشد و نیز مورد اعتماد باشد. 

 محمدی خاطرنشان کرد: کارکنان آموزش و پرورش در ساعات اداری حق ندارند به نفع یا بر علیه هیچ کدام از نامزدهای انتخاباتی سخن بگویند.

وی افزود: تاکنون ۲۴ جشن تکلیف سیاسی برای دانش‌آموزان برگزار شده است به غیر از این جشن‌های تکلیف سیاسی یک همایش مرکزی نیز برای دانش آموزان با حضور دکتر صحرایی برگزار شده که این اقدامات جهادی و تبلیغی همچنان ادامه دارند.

این مسئول عنوان کرد: در روزهای آینده آموزش و پرورش کرمانشاه میزبان آقای قدیری ابیانه خواهد بود و ایشان در روز یکشنبه در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان کرمانشاه حضور خواهند یافت. 

وی اذعان داشت: جامعه فرهنگیان همیشه پای انقلاب بوده و خواهند بود و برگزاری چنین همایش‌هایی بیشتر با رویکرد جهاد تبیین است.

 محمدی با بیان اینکه در هفته پیش از برگزاری انتخابات نیز برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص انتخابات برگزار خواهد شد، گفت: جشن تکلیف‌های سیاسی برگزار شده در کرمانشاه با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌اند و در جلسات برگزار شده سعی شده است که خود دانش‌آموزان برگزار کننده و گرداننده این جلسات باشند.

برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در مدارس 

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در مدارس و مناطق مختلف استان که از دهه فجر شروع شده و همچنان ادامه دارد از دیگر اقدامات بسیار خوب توسط خود دانش‌آموزان بوده است که در این نمایشگاه‌ها دانش‌آموزان به معرفی دستاوردهای انقلاب و مقایسه آن با گذشته و نیز ترسیم آینده می‌پردازند.

محمدی تصریح کرد: آنها در این نمایشگاه‌ها مفاهیمی همچون استعمار و اهداف آن، دسیسه‌های دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی و فتنه‌های گوناگون را برای مردم تبیین و بازگویی می‌کنند. 

وی افزود: همچنین دانش‌آموزان در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب به تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله اول انقلاب و نیز نقشه راه و ۴۰ ساله دوم انقلاب بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری می‌پردازند.

محمدی افزود: در کنار این نمایشگاه‌ها پروژه‌ای با نام «کافه انقلاب» برگزار می‌شود در این طرح مکانی برای دانش‌آموزان تعبیه شده که با حضور در آن افراد متخصص به تبیین موضوعات مختلف می‌پردازند و دانش‌آموزان نیز با یکدیگر مباحثه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از آنجا که دشمن تمام تلاش خود را برای القای دروغ پردازی‌های خود می‌کند این کافه‌ها نقش بسیار موثری در روشنگری دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

وی گفت: در این نمایشگاه‌ها دانش‌آموزان به خیانت‌های رژیم ملعون و منحوس پهلوی همچون از دست دادن بخش‌های گسترده‌ای از خاک میهن همچون بحرین بخش‌هایی از آذربایجان سیستان و بلوچستان و کردستان نیز می‌پردازند.

 محمدی افزود: دانش‌آموزان همچنین به دیگر بی‌کفایتی‌های رژیم سابق همچون برگزاری جلسات کشورهای مستبد در ایران بدون حضور شاه در شهریور ۲۰ نیز پرداخته‌اند. 

وی افزود: از دیگر موضوعاتی که دانش‌آموزان در این نمایشگاه‌ها تبیین کردند کمبود پزشک و استفاده از پزشکان خارجی در رژیم گذشته بوده است.

محمدی تصریح کرد: دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های گفتگو محور به صورت کلاس به کلاس در این نمایشگاه‌ها گفتگوها و همایش‌ها شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه صدا و سیما بسیاری از برنامه‌های آموزش و پرورش را همچون جشن‌های تکلیف سیاسی پوشش داده است و هم اکنون و در آینده نیز فعالیت‌های مختلف آموزش و پرورش و دانش آموزان همچون فعالیت‌های مرتبط با انتخابات را پوشش می‌دهد و با آموزش و پرورش همکاری می‌کند.

نگاه آموزش و پرورش بخشی‌نگر و جزئی‌نگر نیست

محمدی اذعان داشت: نگاه آموزش و پرورش همواره یک نگاه جامع بوده و به دنبال بخشی‌نگری، جناحی‌نگری و جزئی‌نگری نبوده است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش همچون دیگر دستگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خود را موظف می‌داند تا تمام تلاش و توان خود را برای حضور حداکثری مردم و برگزاری شایسته انتخابات به کار گیرد.

محمدی ادامه داد: به فضل الهی همانگونه که تجربه ثابت کرده است جامعه فرهنگیان کشور همچون دیگر اقشار جامعه حضور پرشور و پررنگی در انتخابات خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم و فرهنگیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن نوید حضور گسترده و دشمن‌شکن آنان را در انتخابات ۱۱ اسفند به جهانیان مخابره کرد. 

محمدی گفت: فرهنگیان نیز همچون دیگر آحاد مردم با حضور در انتخابات می‌خواهند به همگان اعلام کنند که سرنوشت یک کشور را تنها مردم آن رقم می‌زنند و آنها خود تصمیم می‌گیرند که چه کسی را به عنوان نماینده و تصمیم‌گیرنده برای کشور راهی مجلس کنند.

 

انتهای خبر/

پیش‌بینی مشارکت گسترده‌ فرهنگیان کرمانشاهی در انتخابات
پیش‌بینی مشارکت گسترده‌ فرهنگیان کرمانشاهی در انتخابات
پیش‌بینی مشارکت گسترده‌ فرهنگیان کرمانشاهی در انتخابات

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از