حالت تاریک
کرمانشاه کلان‌شهری از هفت دولت آزاد؛

نظارتی بر کرایه‌های تاکسی در کرمانشاه نیست

نظارتی بر کرایه‌های تاکسی در کرمانشاه نیست

عبارت کلان‌شهر بی‌کلانتر کرمانشاه با وجود هزار و یک معضل شهر گاهی عجیب مصداق می‌یابد وقتی که حتی بر کرایه‌های دریافتی توسط رانندگان تاکسی هم نظارتی اعمال نمی‌شود!

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با  وجود تصویب نرخ‌نامه کرایه تاکسی‌ در سال ۱۴۰۳ این روزها شاهد هستیم که تعدادی از رانندگان، کرایه‌هایی خارج از نرخ مصوب از مسافران دریافت می‌کنند که همین موضوع گلایه شهروندان کرمانشاهی را به دنبال داشته است.

از سوی دیگر نداشتن دستگاه کارت‌خوان از سوی رانندگان تاکسی به دلیل اخذ مالیات، سبب ایجاد هرج و مرج در دریافت کرایه تاکسی و نارضایتی عمومی شده است.

گلایه از دریافت‌ کرایه‌های سلیقه‌ای

س. امیریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «مرصادنیوز»؛ اظهار داشت: هر کدام از رانندگان تاکسی در یک مسیر مشخص، نرخ‌های متعددی دریافت می‌کنند در حالی‌که نرخ کرایه‌ها از ابتدای سال تعیین شده است.

وی با انتقاد از دریافت کرایه‌های سلیقه‌ای، گفت: اکثر رانندگان برچسب نرخ‌نامه را نصب نکرده‌اند و می‌گویند برچسب نرخ‌نامه به ما نداده‌اند.

نارضایتی عمومی از عملکرد تاکسیرانی

م. خسروی شهروند کرمانشاهی دیگری در گفتگو با خبرنگار «مرصادنیوز»؛ اظهار داشت: عموم رانندگان تاکسی کارت‌خوان ندارند و می‌گویند کارت‌خوان هزینه‌بر است زیرا مالیات  از آنها دریافت می‌شود.

وی با اشاره به دریافت کرایه اضافی توسط برخی از رانندگان، گفت: نبود کارت‌خوان و پول‌خُرد گاهی باعث درگیری لفظی بین راننده و مسافر می‌شود به همین دلیل از تاکسی‌رانی گلایه داریم و انتظار داریم لااقل تمهیداتی برای رانندگان بیندیشد و این مشکل را حل کند چرا که چنین روش درآمدزایی صحیح نیست.

این شهروند کرمانشاهی گفت: به عنوان مثال مسیر « خیابان مسکن» تا «میدان نفت» و برعکس ۸ هزار تومان تعیین شده، این در حالی‌ است که اکثر رانندگان ۹ هزار یا ۱۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و تعداد اندکی که منصف هستند همان مبلغ مصوب را می‌گیرند. 

گفتنی است در مقابل رفتارهایی که شهروندان از آن ناراضی هستند رانندگان تاکسی هم اظهاراتی دارند از جمله اینکه برخی از آنها می‌گویند نرخ مصوب پاسخگوی مخارج آنها نیست.

یکی از رانندگان تاکسی چنین می‌گوید: هزینه تعویض روغن، لاستیک، لنت و ... همگی چند برابر شده، از طرفی استهلاک ماشین هم در نظر بگیرید اما مشتری به این موارد توجه ندارد و فقط در آن لحظه کرایه خودش را می‌بیند و برای هزار تومان یا ۲ هزار تومان با راننده جر و بحث می‌کند.

سرپیچی رانندگان تاکسی از نصب برچسب نرخ‌نامه!

رضا دوستی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «مرصادنیوز»؛ اظهار داشت: تعداد ۸ هزار برچسب با هماهنگی بین سازمان انتقال خون آماده نصب بر روی تاکسی‌های سطح شهر است و در این راستا برای تمام رانندگان پیامک ارسال شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری کرمانشاه افزود: تاکنون تعدادی از رانندگان برای دریافت برچسب نرخ‌نامه مراجعه نکرده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا همه رانندگان تاکسی دستگاه کارت‌خوان ندارند، گفت: به دلیل تحریم‌ها و هزینه‌بر بودن، بانک‌ها از ارائه دستگاه کارتخوان به تاکسی‌ها خودداری می‌کنند.

دوستی ادامه داد: خود تاکسیران‌ها می‌توانند با هزینه شخصی اقدام به خرید دستگاه کارتخوان کنند پس از آن با قرار دادن سیم‌کارت و اختصاص یک حساب برای آن می‌توانند از این دستگاه‌های کارتخوان در خودروهای خود استفاده کنند.

وی افزود: برخی از رانندگان تاکسی هم منتظر اقدام سازمان در این خصوص هستند اما سازمان هم در شرایط موجود قادر به تحویل ۸ هزار کارتخوان از بانک‌ها نیست و هیچ یک از بانک‌ها نیز در این خصوص با سازمان مشارکت نخواهند کرد.

دوستی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان تاکسیرانی در حال احداث سه تا چهار چاله تعویض روغنی مختص رانندگان تاکسی است تا رانندگان بتوانند با حضور در آنها اقدام به تعویض روغن ماشین‌های خود کنند.

وی با بیان اینکه تعویض روغن در این مکان برای تاکسی‌ها رایگان است، تصریح کرد: هزینه روغن نیز نسبت به تعویض روغنی‌های سطح شهر بسیار کمتر و به صرفه‌تر است، این چاله‌ها در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه نصب و احداث خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سامان‌دهی حمل و نقل درون شهری یکی از تکالیف شهرداری‌ها است و نظم در فعالیت تاکسی‌ها که وسائل نقلیه عمومی شهروندان هستند تداوم حیات رگه‌های حیاتی سطح شهر را متأثر می‌سازد.

بر اساس دیدگاه و نظرات شهروندان کرمانشاهی به نظر می‌رسد نظارت بر فعالیت رانندگان تاکسی در این کلان‌شهر کافی نیست و باید تدابیری جدی برای این موضوع داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از