حالت تاریک
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه:

کنگره شهدا فرصتی برای معرفی شهدا است

کنگره شهدا فرصتی برای معرفی شهدا است

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همگانی است، گفت: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه فرصتی برای معرفی شهدا است.

ایمان درخشی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل نوجوان و جوان جامعه امروز که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند وظیفه مهم و خطیری است که برعهده مسئولان فرهنگی قرار دارد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ ارزشمندی است که از آن‌ می‌توان برای الگوسازی نسل جوان استفاده کرد و آنها را با مفاهیم ارزشمندی مانند ایثار، فداکاری، شجاعت، ازخودگذشتگی و... آشنا کرد.

درخشی تصریح کرد: فرماندهان و رزمندگان بسیاری در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند که با علم و دانش خود توانستند عملیات‌های پیچیده و دشواری را طراحی کنند و این عملیات‌ها منجر به پیروزی و عقب‌راندن دشمن شود که در جهان بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: تاکنون آن گونه که باید نتوانسته‌ایم ایثار، فداکاری و تلاش‌های رزمندگان را در دفاع مقدس به تصویر بکشیم و نیازمند اقدامات بیشتری در این حوزه هستیم با وجود اینکه تاکنون کتاب‌ها و آثار سینمایی متعددی تولید و به انتشار رسیده است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه شهدا یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای تولید محتوا است و می‌توان از این فرصت برای رساندن پیام شهدا به نسل نوجوان و جوان استفاده کرد و آنها را با ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) آشنا کرد.

درخشی بیان کرد: فضاسازی شهر کرمانشاه در ایام برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه متناسب با این رویداد بسیار بزرگ فرهنگی خواهد بود و قطعاً برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه همواره سعی کرده در راستای فرهنگ‌سازی بر اساس ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی ایران گام بردارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از