حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
کوهنوردی کرمانشاه با فقدان زیرساخت‌ها مواجه است
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی کرمانشاه:

کوهنوردی کرمانشاه با فقدان زیرساخت‌ها مواجه است

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه گفت: فقدان زیرساخت‌های مناسب باعث شده است که ورزش کوهنوردی کرمانشاه به مدت دو دهه عقب‌ماندگی قابل توجهی نسبت به سایر قریب به دو دهه از سایر استان‌ها تجربه کند.

ثریا شهبازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: زیر مجموعه هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه کمیته‌های مختلفی تعریف شده است که طی چند سال اخیر توانسته‌ایم ظرفیت‌های این کمیته‌ها را به خوبی فعال کنیم و در رقابت‌های کشوری مقام اول را کسب کنیم.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب زیرساخت‌های کوهنوردی در استان، عنوان کرد: فقدان زیرساخت‌های مناسب باعث شده است که ورزش کوهنوردی کرمانشاه به مدت دو دهه عقب‌ماندگی قابل توجهی نسبت به سایر قریب به دو دهه از سایر استان‌ها تجربه کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کلنگ ساخت سالن سنگ‌نوردی در سال ۱۳۹۷ زده شد، اما امسال با پیگیری‌های مجدانه اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و هیأت کوهنوردی، مرحله جدید ساخت آن شروع شده است، لذا اگر این سالن ورزشی به بهره‌برداری برسد علاوه بر میزبانی مسابقات کشوری، آمادگی برگزاری مسابقات آسیایی را نیز خواهیم داشت.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه اذعان کرد: در بحث آموزش جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم، با اینکه در طول سال‌های اخیر خلأ مربی داشتیم اما اکنون استقبال بسیار خوبی از آموزش رشته کوهنوردی شد و آمار مربیان روز‌به‌روز در حال افزایش است.

شهبازی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های فدراسیون در برگزاری اردوهای هیمالیا‌نوردی، پرورش تیم امید است که خوشبختانه طی دو سال گذشته که این اردوها برگزار شده در هر دو سال دو نفر از کوهنوردان کرمانشاهی در انتخابی تیم ملی امید حضور داشتند.

وی در رابطه با فعالیت هیأت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی، شهرستان‌ها، بیان کرد: متأسفانه به دلیل محرومیت‌هایی که وجود دارد، هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پنج شهرستان استان کرمانشاه فعال بوده و ورزشکاران آن‌ها در حال فعالیت هستند.

شهبازی با اشاره به رتبه‌ هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه در کشور، اظهار کرد: سال گذشته هیأت کوهنوردی کرمانشاه توانست رتبه چهارم را در کشور کسب کند اما امسال با توجه به برگزاری مسابقات المپیک، پارالمپیک و یک‌سری اردوها، تاکنون رتبه‌بندی کشوری از سوی فدراسیون اعلام نشده است.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه در پایان گفت: یکی از برنامه‌های هیأت کوهنوردی در یکی دو سال اخیر، تشویق و حمایت فعالان ورزش کوهنوردی برای احداث باشگاهی ورزشی بوده است که باعث شده اکنون ۱۸ باشگاه کوهنوردی در استان کرمانشاه احداث شده و مشغول فعالیت باشند و در این زمینه شاهد رشد و پویایی ورزشکاران استان باشیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از