حالت تاریک
امام جمعه سرپل‌ذهاب:

ریشه دشمنی آمریکا تسخیر لانه جاسوسی نیست

ریشه دشمنی آمریکا  تسخیر لانه جاسوسی نیست

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: برخی به اشتباه ریشه دشمنی ما با آمریکا را مربوط به تسخیر لانه جاسوسی می‌دانند درحالی که این اشتباه بزرگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام سید محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: ۱۳آبان سالروز وقایعی است که در تاریخ انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده‌است و به واسطه این رخدادها به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته‌است.  

وی افزود: سیزده آبان سال ۴۳ سالروز تبعید امام راحل به ترکیه است که در آن ایام استکبار جهانی فکر می‌کرد با تبعید می‌تواند امام خمینی(ره) را از ادامه راه انقلاب بازدارد و ارتباط بین امام و مردم را قطع کند.  

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب ادامه داد: کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی در ۱۳ آبان سال ۵۷ یکی دیگر از رخدادهای مهم و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است که در آن رد پای استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار دیده می‌شود.

  حجت‌الاسلام ساداتی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)، اذعان داشت: اشغال سفارت آمریکا و تسخیر این لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۵۸ به اندازه‌ای مهم و تأثیرگذار بود که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.  

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب درادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه،  گفت: سیزده آبان امسال با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین که با حمایت استکبار جهانی و در راس آنها شیطان اعظم آمریکای جنایتکار انجام می‌گیرد، اهمیت خاصی دارد.  

حجت‌الاسلام ساداتی افزود: آمریکای مستکبر امروز تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و گرنه در هفته اول این رژیم شکست خورده‌بود و لذا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امسال باید با حضور حداکثری مردم برگزار شود و شعار اول ما در این روز باید مرگ بر آمریکا باشد.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دانش‌آموزان، افزود: رهبر انقلاب در این دیدار به نکات مهمی اشاره کردند که باید مورد توجه دانش‌آموزان و جوانان کشور قرار گیرد.  

حجت‌الاسلام ساداتی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: جوانان و دانش‌آموزان باید در مورد وقایع تاریخی تحلیل داشته‌باشند و صرف داشتن اطلاعات، کافی نیست همچنین در این دیدار به بیان ریشه دشمنی با آمریکا و شکل‌گیری شعار مرگ بر آمریکا پرداختند.

حجت‌الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب از دانش‌آموزان خواستند در مورد وقایع تاریخ انقلاب تحقیق کنند و ریشه اتفاقاتی همچون کودتای ۲۸مرداد، تسخیر لانه جاسوسی، اغتشاشات سال ۸۸ و. . . را پیدا کنند چون جوانان ما امروز در معرض تهدید شناختی قرار دارند و اگر ریشه اتفاقات را ندانند دچار اشتباه خواهند شد.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه ریشه دشمنی با آمریکا مربوط به تسخیر لانه جاسوسی نیست، افزود: برخی به اشتباه ریشه دشمنی ما با آمریکا را مربوط به تسخیر لانه جاسوسی می‌دانند درحالی که این اشتباه بزرگی است آمریکا در اواخر دوره قاجار برای نفوذ به ایران اقدامات بسیاری انجام داد و دانشجویان برای رسوایی این جنایت‌ها لانه جاسوسی را تسخیر کردند.  

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار نکته بسیار مهمی در مورد حمایت کشورهای اسلامی از مردم مظلوم فلسطین بیان کردند که باید مورد توجه قرار گیرد برخی از کشورهای اسلامی امروز در حالی که با زبان، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند اما در عمل در حال انجام مراودات تجاری با این رژیم هستند.  

حجت‌الاسلام ساداتی افزود: کشورهای مسلمان و محور مقاومت باید از این فرصت پیش آمده علیه رژیم صهیونیستی در حال زوال استفاده کنند.  

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز در جنایات خود تمام قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته و آمریکا و غرب نشان دادند که در حمایت از این جنایت‌ها تا آخر ایستاده‌اند و لذا کشورهای اسلامی و محور مقاومت از طوفان الاقصی بهترین استفاده را کرده و رژیم صهیونیستی را به تدریج نابود می‌کنند یا با سکوتشان کاری می‌کنند که این رژیم قدرت گرفته و در آینده همین بلا را بر سر خود آنها خواهد آورد.  

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب ادامه به همبستگی میدان و دیپلماسی اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه انقلابی کشور این روزها مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت در جهان بوده‌ و سفرهای بسیاری را به کشورهای مختلف انجام داده که نشان‌دهنده پیوند و همبستگی میدان و دیپلماسی است.  

حجت‌الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: تماس‌ها و سفرهای پیاپی امیر عبدالهیان به کشورهای مختلف به ویژه سفر به نیویورک و زبان قاطع و بدون لکنت وی در حمایت از مظلومان غزه و مقاومت مقتدر فلسطین نماد روشنی از همبستگی میدان و دیپلماسی است که قابل تقدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات دولت انقلابی اشاره کرد و گفت: افتتاح راه‌آهن همدان به سنندج بعد از سال‌ها انتظار خدمت شایسته‌ای از دولت مردمی آقای رئیسی به مردم استان کردستان است که جای تقدیر دارد.

 حجت‌الاسلام ساداتی همچنین با تقدیر از دستگاه قضایی شهرستان و نیروهای امنیتی، گفت: هرگونه سوءاستفاده و کج‌روی باید مورد مواخذه قرارگیرد و این گونه برخوردها موجب خوش‌بین شدن مردم به انقلاب می‌شود لذا از دستگاه قضایی شهرستان، دادستان و نهادهای امنیتی و نظارتی شهرستان به خاطر مبارزه با فساد تقدیر می‌کنم.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از